HTML

London Calling (by me not the Clash)

Hiába kerestem London témájú blogokat a neten nem nagyon találtam olyat, ami aktuális lenne. Vannak persze olyanok amiket még most is frissít a gazdájuk, de ők is évekkel ezelőtt kezdték. Nem sok támpontot találtam a mai viszonyokról, hogy mi a mostanában kezdők története. Hát most kiderül!

Friss topikok

  • Attila J. Balogh: Szia! Küldtem neked egy üzenetet, még a londoni futárkodással kapcsolatban. Ha van időd, kérlek o... (2014.07.27. 11:40) nem eső, nem szennyvíz, még csak nem is patkány de azért mégiscsak csatorna
  • Krisztian1985: Na igen, ez nekem is gondot okoz, a barátok, skóciában még nemigen találkoztam magyarral. Lehet ho... (2013.04.16. 16:45) Vacancy
  • legbalach: szia, üzenetet küldtem, ha lesz egy kis időd, kérlek válaszolj tamas.bereznay@gmail.com címre. elő... (2013.02.07. 12:08) frissítések
  • Ervin Bosnyák: Hello irtam a bloggon keresztül, nem tudom megkaptad-e? Légyszi keress meg a bbosi@freemail.hu cim... (2013.01.30. 19:38) Melyiket szeressem?
  • David Kaps: Szia regota szemezek a blogoddal meg a temaval... Egy ideje pizza futar vagyok de gondolom sejted.... (2013.01.28. 13:24) Padawan

Linkblog

Lakáskeresőben

2012.03.08. 22:25 Lionel North

Nem is tudom hogy juthatott eszembe, hogy az itteni kalandjaimnak vége és a továbbiakban már csak rendes, konszolidált életet fogok élni.

A család ideköltözése már igencsak esedékessé vált, ezért neki kellett állnom lakást keresni, mert ugye egy 6négyzetméteres szobába mégse jöhettek.

Már a valós keresés előtt, az árak és a lehetőségeink felmérése céljából, már korábban elkezdtem nézegetni a gumtree-t és arra jutottam, hogy valami jobb forrásra lesz szükségem. Kis google faggatás után a zoopla.co.uk ingatlanos oldal bizonyult a leghasználhatóbbnak. Itt ezerszámra álltak a kiadó lakások és a gumifa 1-2 találatához képest az általam preferált árfekvésben is több tucat volt. Megnyugtattam magam, nem lesz itt semmi gond... He-he emlékeztek rá milyen kis naív is tudok lenni?

A keresés első hátulütője a szobaszám. Az itteniek ugyanis nem a szobák hanem a hálószobák száma alapján határozzák meg a lakást. Tehát ami otthon 3 szobás az itt 2 háló plusz nappali tehát 2 hálószobás hirdetések közt kell keresni. Ezzel nem is lenne gond, leszámítva azt, hogy nem meg olyan jól a dolgom, hogy megengedhetném magunknak. Tehát marad a két szoba az-az egy háló... És itt jön a bökkenő. Ugyanis vannak a garzonlakások errefelé studio-nak hívják őket, amelyek jó esetben egy nagy szobából és egy leválasztott mosdófülkéből állnak (legalábbis jobb esetben, rosszabb esetben egy fénytelen kis lyuk budival és zuhanykabinnal...) A probléma ezzel csak az, hogy a studiót hirdetők nagy százaléka önérzetesen nem a studio rovatban hirdet hanem az egy hálószobásban így hiába tudna szűkíteni az ember a keresőprogramban gyakorlatilag a találatok 75%-a így is stúdió.

Az ember meghatározza, hogy mit szeretne. Két szoba ugye. Ház jobb lenne mint lakás. Ha már lakás akkor földszinti, ha nem akkor legyen lift. (Nem a lustaság a fő motívum, hanem a gyerekkel együtt 30kilós babakocsi cipelése a páromnak.) Nem ártana, ha lenne hozzá kocsibeálló, de minimum ingyenes parkolás az utcán. (esetleg a bérlethez lehessen szerezni parkolási engedélyt) valamint még fölmerült az igény, hogy lehessen sétálni a környéken, mondjuk valami parkban. Szép igények és nem is lehetetlenek, csak hát van még egy igen fontos szempont, nevezetesen az az összeg amit ezért ki tudunk kifizetni. Aztán megnézük, hogy azokon a környékeken amik jártamban-keltemben megtetszettek mik az árak, majd röhögve tovább állunk. (Ugyan már királylány én csak az orosházi libamájkonzervemért jöttem ennyi pénzért máshol lakást lehet venni.) No hát akkor mégis merre? A maximált ár tudatában a kereső találatai drasztikusan csökkennek, de még mindig van bőven hirdetés. A cél nyugat London (valamint északnyugat és délnyugat bizonyos részei) közel a melóhoz, a keleti végekről különben is eleget halottam... Kellemes találmánynak tartom a térképes megjelenítést. Az ember rögtön rájön, hogy bizonyos helyekre még a nyugati oldalon sem szeretne költözni. A vicc szerint nem vagyok rasszista, mindenkit egyformán utálok! ;) Akkor mégis miért? Nos vegyük például Wembley-t. Kisebbik ámde igen komoly gond a meccsnapi parkolás, a nagyobbik az Indus lakosság. Az, hogy a fő utcán végigmenve úgy érzed magad, mintha új delhiben lennél, átutazóban érdekes, lakás szempontjából viszont... Nem nem érdekel milyen a másik bőrszíne, az viszont igen, hogy hozza magával a kultúráját. Ne zavar, csak nem praktikus a számomra. Amikor azt mondom úgy néz ki mint India úgy értem a boltok is. Hogy a hentesnél nincs marhahús. A ruhásoknál turbánok és színpompás női szárik-ból áll a kínálat. Mintha tengerimalacot ??? (kicsi mint az öklöm és négy lába van) sütnének nyárson a gyorsbüfében. A zöldségesnél a kínálat felét nem is ismerem fel a másik felét meg nem tudom mire használják. És még sorolhatnám... Nincs ezzel semmi baj, kiszolgálják a helyi igényeket. Ha utazom azért utazom, hogy ilyen helyeket megismerjek és szívesen ismerkedem közelebbről is a boltok kínálatával, viszont ha költözöm jobban favorizálom, ha az mindennapi igényeimet szolgálják ki.

Megint szűkült a kör fogy a lista, de még mindig közel 100as nagyságrendű, hirdetés maradt. Szépen kialakult, hogy három környék jöhet szóba Harrow - Northolt - Greenford , Uxbridge - West Drayton, Brentford - Kingston - Feltham. Itt kezdtük túrni a hirdetéseket a párommal, linkeket küldözgettünk egymásnak, szűrtünk a képek alapján, mi az ami tutira nem jön be meg hová nem engednek gyerekkel... A fellegekben jártunk míg el nem kezdődött a valós keresés. A több száz hirdetés pár darabra csökkent az irodákat kilőve. Hm... Szóval ingatlanosokkal kell kezdeni? Ez nem jó hír ugyanis errefelé bérlet esetében a lakást keresőt és nem a kiadót húzza le az iroda a magyar gyakorlattal ellentétben. :(  Eldöntöttem, jöhetnek az irodák is (no nem az aki emeltdíjas telefonszámot hívva hajlandó regisztrálni) ha ez kell, hogy legyen választék... És ekkor jött a pofon, ebben a kategóriában a hirdetések több mint 95% kamu! Előtte nem figyeltem azt az apróbetűs információt a lap alján amit a "hirdetés feladásának dátuma" sor jelölt. Előfordult nem egy esetben fél évnél régebbi is, de a többség is 1-2 hónapos. Ebben az ár kategóriában ami nem kel el napok alatt azzal nagyon nagy baj van... Kicsit kétségbeesetten folytatódott a keresés, több (közel száz) irodánál regisztráltam és reggel este lestem az új hirdetéseket. Nem volt túl sok talán ha napi 1-2. Kétségbeesésemben még az elképzelt árat is megemeltem 15%-al, majd egy kicsit összébb húzzuk magunkat jelszóval. Nem érdekelt a hogyan, mindenáron lakást akartam. Glória ugyanis már elég nagy ahhoz, hogy felismerje az idegeneket és féljen tőlük. Karácsonyi otthon jártamkor rám is egyértelműen gyanakvó tekintetet vetett az anyja karjából. Azt meg már nem hagyhatta szó nélkül mikor rám akarták bízni....

Az irodák hívogattak. Csak 20% drágább mint amit mondtál nem nézed meg esetleg? Nem! Van egy, igaz, hogy második emelet... Basszus, lássuk. És elindultam a leejtőn bármilyen kompromisszumra kezdtem hajlani kivéve az árat ami azért elég fix volt (a +15%-on felül) Jó tetőtér az nem földszint nézzük meg. Na de basszus, hogy a nappalit egy darab 50cm átmérőjű kerek ablak világítsa meg azt talán mégse... A következő hívás már a térképen való csekkolás után elbukott, 2x3 sávos autópálya mellé méginkább mégse mint az előző… Aztán a következő az első emeleten, parkolni nem lehet az utcában, kényelmetlen, no de majd megoldom. Élőben kiderül a „hálószobát” az (errefelé igen ritka 4.5m belmagasságú) galéria képezi. Kérem a következőt! Kellemes helyen az elképzeltnél kicsit közelebb zsákutca végén. Megtekintés előre megbeszélt időpontban az nincs. Hát akkor? Majd telefonálunk ha lehet… És másnap délután csörög a telefon, lehet menni. Elhúzott szájú érdeklődők jönnek le a lépcsőn, sok jót nem várok, de azért megnézem. A lakás kicsi de minden benne van ami nekünk kellhet, jó lehetne nagyobb is de az eddigiek után... El kéne sétálni az irodába ha le akarom foglalózni, itt van két sarokkal arrébb mondja az ügynök. Boldog vagyok, végre vége a keresésnek. Séta közben felnézek az égre ahol bárányfelhőket sodor a szél. De furcsa, keleti szél fúj a szokásos nyugati helyett… BASSZUS! Csókolom valamit a kocsiban hagytam majd az irodában találkozunk! Az autóban térképet elő, hát persze, hogy a Heathrow északi kifutójának a vonalában vagyunk. Ami nem vészes, csak nyugati szél esetén (havi kb 25 nap) erről jönnek a leszálló gépek csúcsidőben 55 másodpercenként! (A felszállás még jobb kivéve a 747es és az A380as mögött ott hagynak egy perc szünetet, de ami náluk kisebb ott ott 30másodperc a követési távolság csúcsidőben) Ja hogy a Heathrow-n átlagosan reggel 6tól este 10ig csúcsidő van? Most már legalább azt is megtanultam mire kell vigyázni a „kizárólag speciális időpontokban megtekinthető” kégliknél.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://2010london.blog.hu/api/trackback/id/tr284298739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2012.03.09. 06:51:24

Ez ismerős. :-) Hogy minden kitételnek megfelelő lakást találj ahhoz nem csak pénzel, de szerencsével is bőven ellátotnak kell lenni.:-) Ha egyik sincs...na akkor jön az hogy az ember kénytelen megalkudni saját magával.

akiga 2012.03.26. 00:24:17

Úgy örülök, hogy megint írsz! Azóta is rendszeresen néztem, hátha... Végül megtört a jég.
A stílusod, is a régi. Örömmel tölt el, hogy haladsz előre, és egyre feljebb az életben. Jó, olvasni olyanokról akik dolgoznak, ahelyett, hogy siránkoznak magukban a semmittevés közepén.

Mr.sebi 2012.05.13. 11:45:33

örülök hogy irsz ujra nagyon érdekes

Kobra1 2012.07.10. 19:13:12

Szia Loinel!
Elolvastam az egész blogodat és tényleg nagyon jó.Szeretnék egy két dolgot kérdezni tőled, elkérhetem az email cimedet?
Vagy irj nekem.
kobra111@citromail.hu

Nagyon köszönöm!
üdv
Kobra

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2012.07.13. 21:27:28

Szia Lionel,

Én is londonban élek és átestem a lakáskeresés viszontagságain.Frissen érkezettként munka nélkül egy gyerekkel nem volt egyszerű de sikerült. Igaz bevállaltam egy kis studiolakásért magasabb bért de legalább jó a környék és a fiam kiváló iskolába jár.
Nem bántam meg. Kompromisszumokat kell kötni mert olyan hogy minden jó az nincs. Mi Golders Green-ben lakunk és szeretnénk itt is maradni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.07.20. 01:17:42

firstepslondon Cannng townnal vagyunk jo kornyeken , uj epites haz, 1 szoba plusz nappali es konyha egyben, 800 font plusz rezsi. Eleg konnyen talaltuk:)

Lionel North 2012.07.20. 23:16:39

@diggerdriver: Szia, Ott a Finchley Road tetején. Hát első nekifutásra nálad sem hangzik túl jól a dolog, én mondjuk tuti nem indultam volna el gyerekkel, gratula. Nem tűnik rossznak a környék, de a stúdió nekünk azért kicsi...

Lionel North 2012.07.20. 23:23:39

@tildy:): Szia!
Hááát nekem azért E16 az már nagyon vadkelet.
(ahogy a jul. 2 bejegyzésedből kiderül nem csak nekem tűnik annak)

Sikerült lakást lőni. 750+rezsi nem új építésű, de nem is viktóriánus rettenet valamikor a 90' években épülhetett 4lakás per ház. 50nm ami helyi viszonylatban óriási. Nappali és ebédlő egyben de a konyha külön plusz egy double size háló. Ja és kert.

Ha nincs gyerek és háziállat valamint alkalmazott vagy és nem self employed akkor valóban nem nehéz...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2012.07.21. 12:22:02

@Lionel North:
Szia.
Igen a Golders Green Roadon két megállóra a metrótól. A gyerek meg Hendonba jár iskolába mert közelebb van mint a Golders Greeniek gyalog is csak húsz perc.Ez amúgy a zsidónegyed közepe. Azért olyan jó hely és olyan drága. Meg aztán mivel a munkámból adódóan mindig máshol dolgozom így innen viszonylag könnyű eljárni. Bár amikor Slough-ban dolgoztam akkor három órát utaztam reggel is meg este is. Neked hol sikerült lakást találni?
süti beállítások módosítása