HTML

London Calling (by me not the Clash)

Hiába kerestem London témájú blogokat a neten nem nagyon találtam olyat, ami aktuális lenne. Vannak persze olyanok amiket még most is frissít a gazdájuk, de ők is évekkel ezelőtt kezdték. Nem sok támpontot találtam a mai viszonyokról, hogy mi a mostanában kezdők története. Hát most kiderül!

Friss topikok

  • Attila J. Balogh: Szia! Küldtem neked egy üzenetet, még a londoni futárkodással kapcsolatban. Ha van időd, kérlek o... (2014.07.27. 11:40) nem eső, nem szennyvíz, még csak nem is patkány de azért mégiscsak csatorna
  • Krisztian1985: Na igen, ez nekem is gondot okoz, a barátok, skóciában még nemigen találkoztam magyarral. Lehet ho... (2013.04.16. 16:45) Vacancy
  • legbalach: szia, üzenetet küldtem, ha lesz egy kis időd, kérlek válaszolj tamas.bereznay@gmail.com címre. elő... (2013.02.07. 12:08) frissítések
  • Ervin Bosnyák: Hello irtam a bloggon keresztül, nem tudom megkaptad-e? Légyszi keress meg a bbosi@freemail.hu cim... (2013.01.30. 19:38) Melyiket szeressem?
  • David Kaps: Szia regota szemezek a blogoddal meg a temaval... Egy ideje pizza futar vagyok de gondolom sejted.... (2013.01.28. 13:24) Padawan

Linkblog

Lánykérés a Szaharában III.

2011.06.07. 11:48 Lionel North

A hajnali 6 órás indulásra a naponta tervezett kb. 500km miatt volt szükség. (végülis majdnem sikerült a terv, a 3*500km-ből csak 1700km lett a 3. nap végén)


Szerencsére az arab forgalomról sok mindent el lehet mondani csak azt nem, hogy lassú így nem volt irreális elképzelés, hogy az utazáson kívül nézelődésre is jusson idő. A közlekedési szabályokat igen lazán értelmezik és a táblákról alkotott véleményük erősen Rejtői, vagy vezetnek vagy képrejtvényt fejtenek a kettő egyszerre nem megy! Nem kezdő sofőröknek javasolt mutatvány a városi közlekedés errefelé. Utunk első tervezett állomása az El Jem volt. Az itt található római amfiteátrum a 35ezer fős befogadóképességével a második legnagyobb fennmaradt római amfiteátrum a Colosseum után.

Aztán menet közben úgy döntöttünk kihagyjuk. Persze nem végleg, de elég közel fekszik Sousse-hoz ahhoz, hogy egy későbbi nap felkeressük, ráadásul közvetlen vonat is jár. Tehát húztunk lefelé délnek felvéve az arabok által padlózott 30éves francia autók 110-120km/ó utazótempóját. A 350 km-re fekvő Mediene városa volt a cél. Az útikönyv által leírt Ghofrák érdekeltek minket. Ezek az agyagból tapasztott, egyedi formájú gabonatárolók errefelé hagyományosnak számítottak régebben, a fényképen látott formavilág miatt kihagyhatatlannak tűntek.


Délebbre érve furcsa benzinkutak tűntek fel az út mentén. Gúlákba rakott műanyag palackok vagy kannák figyeltek az út szélén és az eladók hatalmas tölcsérekkel integettek előttük. A benzin ára Tunéziában is a töredéke volt az otthoninak, de mint a helyiektől megtudtuk Líbiában még ennek az árnak is alig a negyede. Így onnét hozzák a benzint ezekre a "kutakra". Az eladónak 100% haszon van rajta és így is megéri a tunéziai sofőröknek.Szép dolog a félárú tankolás, de igen jóban kell hozzá lenni az égiekkel! A 40-45ºC-ban napon tárolt, felforrósodott benzin -tölcsér segítségével- autóba töltése, a közben felszálló hatalmas vibráló benzingőz felhők miatt, még a nem túl biztonságmániás szemléletem ellenére is felállt a hátamon a szőr.


Innen Matmata felé vettük az irányt. Az itteni barlanglakásokra voltunk kíváncsiak. Ezek abban különböznek a „hagyományos baralanglakásoktól”, hogy nem hegyoldalba vagy szikla oldalába vájták őket, hanem földbe ásott hatalmas fazék formájú gödrök aljából nyílnak.


 

Hővédelmi szempontból se rossz húzás a föld alatt hűsölni, de állítólag a falu álcázása az  az ellenségek elől volt a cél. Hogy ez mennyire lehetett sikeres döntsétek el ti: Hány házat tudnátok megszámolni a következő képen? Ha kevesebbet mint 10, akkor ott a segítség alatta.

Innét már sovány vadmalac vágtában indulunk tovább Douz felé. Douzt régebben a Szahara kapujának hívták és a Szaharába tartó karavánutak kiinduló pontja volt. Mára már csak a turistáknak szervezett sivatagi túrák indulnak innét. Minket azért érdekelt, mert Aurora feltétele, hogy beegyezzen ebbe a rohanásba egy úszómedencés szálloda volt éjszakára. Ezen a jó 100km-es etapon már nem volt hátra semmi, csak a sivatag.

A galád tervem az volt, hogy kis autónkkal valami romantikus elhagyatott helyen lerobbanást szimulálok és előremegyek „szerelni” majd pár perc múlva hátra fogok kiabálni Aurórának, hogy nem fogod elhinni mit találtam, ezt meg kell nézned! Majd mikor a mit sem sejtő áldozat kiszáll és előrejön itt fogja várni a poszt első felében feszegetett ékszer. Azt piszkosul reméltem, hogy a szimulált megálláson kívül más nem fog történni az autóval, ugyanis a Clio sivatagi felkészítése abból állt, hogy bepakoltam 100l palackos vizet meg méni tartós élelmiszert a csomagtartóba és a többit Allah-ra bíztam.

Becsületére legyen mondva, francia autó létének ellenére derekasan állta a sarat. Megfelelő környezet hiányában, megállás nélkül, este fél hétre érkeztünk Douzba.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://2010london.blog.hu/api/trackback/id/tr252964146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robis 2011.06.07. 21:38:16

Matmatában vették fel a Star Wars első (eredeti első) részének Tatooin részeit. A házat, ahol Luke felnőtt. Ott voltatok?

mariann49 2011.06.08. 00:06:50

Mar nagyon vartam a folytatast, remelem, nem egy het mulva jon a kovetkezo resz!:)

melchiator 2011.06.08. 13:09:05

Tiszta kertévés lettél! A legizgalamasabb résznél hagyod abba? :)))

Mr.sebi 2011.06.08. 16:07:57

de bizony egy kézzel nehézz az irrás

kiisb 2011.06.08. 17:07:09

Na, erről a szépen megkoreografált leírásról egy régi vicc jutott az eszembe:

Nagyapó meséli az unokáknak:
- Egyszeeer, amikor Afrikában vadásztaaaam... Jött felém az oroszlán...
- És? Aztán mi történt? - noszogatták az unokák.
- Hát, jött felééém, egyre közeleeebb...
Picit belebóbiskolt az öreg a sztoriba, de a kíváncsi unokák csak nem hagyták.
- Na, és aztán? Papa, mondd már!
- Hát, fogtam a puskámat... ráemeltem... meghúztam a ravaszt, csütörtök.
- Mondd tovább papa, mondd!
- Hát, jött még közelebb az oroszlán. Már nagyon közel volt. Látszottak a naaaagy fogai, ahogy vicsorog rám. Én meg felhúztam ismét a puskát, céloztam, meghúztam a ravaszt: csütörtök. Már olyan közel volt az oroszlán, hogy éreztem a bűzös leheletét, amikor ismét felhúztam a puskát, ismét céloztam és lőttem, de csütörtök...
- És? Aztán?
- Beszartam.
- Jó, jó, azt gondoltuk. De aztán? Mi volt utána?
- Nem akkor! Most.

Lionel North 2011.06.08. 21:33:19

@Robis: Kommentbe nem tudok képet csatolni, legyen egy új poszt..

Lionel North 2011.06.08. 21:36:34

@mariann49: @melchiator: Mr.sebi-nél a pont :)
Igyekszem én igyekszem, de kevés hozzá a rendelkezésre álló kéz kapacitásom. Akkor szakad meg mikor elfáradok. Vagy mégsem? ;)

Lionel North 2011.06.08. 21:37:52

@kiisb: Mi a tanulság? Inkább puskával kellett volna Aurorára vadászni gyűrű helyett? ;)))))

Robis 2011.06.08. 22:27:28

@Lionel North: Király vagy. Jöhet, várom. Legalább erősödik a kezed.

mariann49 2011.06.09. 00:02:45

Jaj, te szegeny!
Meseld el e'loszo'ban, es tedd fel a youtube-ra:)

kiisb 2011.06.16. 00:32:59

@Lionel North: Mondtam én ilyet? ;)

De ha már Auróra is része a sztorinak, megkérhetnéd ismét a kezét. Mármint, hogy a te kezed helyett ő csépelje be a tollba mondott IV. V. VI. VII. és VIII. részt.

[vagy ha megküldöd mailben, akkor én is leírom helyetted ;) ]
süti beállítások módosítása