A futár rendszert, városi rohanásra cseréltem. (Courier Systems, City Sprint) Új cégnél dolgozom, ha így jobban tetszik.
Hogy miért is cseréltem? Kicsit elültem a babérjaimon ami azt illeti. Persze anyagilag jó volt a teherautó, szerettem is csinálni, de figyelnem kellett volna az intő jelekre. Átéltem én már párszor ilyesmit otthon, itt is azonnal gyanakodnom kellett volna… De hát olyan szépen ment eddig minden.
Az egész egy pletykával indult, cégeladás, tulajdonosváltás, ilyesmi. Itt persze nehezebben jutnak el hozzám a pletykák mint otthon, de azért csak meghallottam ezt-azt. Aztán a főnökség véget vetett a találgatásnak és bejelentették; bővítünk. Jobban mondva megvettük az e-courier nevű kis céget. És ez mindenkinek, milyen jó lesz stb… Heh kezdtem gyanakodni. Mint kiderült nem alaptalanul, míg a motorosok tobzódtak, mert trendi „e-” nevű barátainknál a kétkerekűeket szinte csak bringások és robogósok prezentálták. Addig nálunk, az eddigi két teherautóból lett három, ami 50% kapacitás bővülés, de munkát azt nem sokat hoztak magukkal. Meredeken visszaesett a forgalmam, de hát ez egy ilyen szakma egyszer fenn egyszer meg lenn. Egy hét átlagából nem lehet ítélni, meg kettőéből sem, három hét után meg még nem kéne feladni a dolgot… Pár hónap alatt viszont eljutottam odáig, hogy a 3 hónap túlélésre elegendő megtakarításom egy havi összegre olvadt. Gyakorlatilag lépéskényszerbe kerültem. Sírtam-rítam én a teremfőnöknek, hogy csináljunk valamit, mert ez így nem lesz jó, de alapvető változás nem történt. Persze az újaknak is kell meló, értem én, de miért kell ezt a régi beváltak rovására? Többen piszkáltak már az ex-kollégák közül korábban is, hogy miért maradok még a cégnél egy év után is? Eddig nem foglalkoztam velük, de eljött az idő, hogy rájöjjek miről beszélnek. Jobb lett volna kicsit korábban, nem a nyári uborkaszezon kezdetén, de hát a lépéskényszer nagy úr…
Megint csak elkezdtem kérdezősködni más csapatok futárainál, hogy ott mi a helyzet? Hát sok jót nem hallottam ott se. TNT, UPS, DHL még mindig 3-5 év referenciát kér, na ehhez még mindig gyenge vagyok, ciki. ;( Uk Mail, City Link saját autót akar tőled, tény, hogy jól ment a sorom, de annyira jól mégse, hogy 10-15ezret beruházzak egy hasznát autóba. City Sprintnél is elégedett hangokat lehetett hallani, de állítólag 10fő körüli a várólista. Aztán egy ott dolgozó ismerős rákérdezett és helyesbített 24 fő, tehát ha sikeren megoldom a 7 lapos helyismereti tesztet, 25.-nek fel tud íratni a listára. Maradt az Addison Lee szállítmányozási részleg, a futárok elégedettek a munka mennyiségével és amúgy is náluk terveztem elkezdeni a taxis pályafutásom. Csak könnyebb lesz cégen belül váltani, mint az utcáról beesni jelszóval belepasszolt a dolog a távlati terveimbe is. 3500-an vannak, ami nem kevés, előny viszont egy ekkora cégnél még kicsinek számító fluktuáció mellett is akad állandóan 2-3 hely. Nosza heggesztettem új önéletrajzot, szereztem ajánlót, rendbe kaptam a külsőm és beügettem Addison Lee központba a szokott magabiztosságommal. Azzal a biztos tudattal, hogy következő hét hétfőn már AL színekben fogok dolgozgatni. Pillanatokkal később arccal hárítottam a betont, kiderült pillanatnyi létszám-stop van a szállítmányozáson, talán nyár végén nézzek vissza…
Felháborodásom nem volt feltétlen jogos, de ennek ellenére kicsit ferde szemmel néztem a világra; mi az hogy én eltervezek valamit aztán nem úgy alakul?! Eddig nem így mentek a dolgok kérem! Mi van itt?! Kissé elkeseredetten folytattam a melót a CSys-nél a javulás minden látható jele nélkül. Hazaérve kicsit remény veszetten küldtem el 10-15 önéletrajzot találomra ide-oda, kb olyan eséllyel mint mikor valaki üres horgot dob a vízbe hátha ráakad valami.
Komoly volt a meglepődésem mikor másnap észrevettem egy levelet. Keltezése alapján 20percel a reggeli munkakezdés után íródott. (Nem tököltek sokat.) A levélben Jeff arról értesít, hogy felkeltettem az érdeklődésük, szívesen látnának egy futár-helyismereti tesztre a City Sprint központjában. Ha kérdésem lenne hívjam.
Kérdésem az lenne, nem elég az a 24 fős várólista, minek kellek én még oda 25.-nek? Ehhh fogok én itt, várólistára szenvedi? Enél azért enyhén sürgetőbb a dolog. Ennyiben is maradt volna, ha egy szerdai meló nem visz épp a CtSp központ mellé 150méterrel. Ha már ott voltam összeszedtem magam és beslattyogtam megkeresni Jeff-et és megkérdezni mégis mi ez az egész. Jeff kitörő örömmel fogadott és lényegében arról biztosított, hogy amennyiben a teszt sikerül a csapat tagjának érezhetem magam. Ha van két órám akár neki is láthatunk. Abban maradtunk, hogy másnap reggel elkérem magam arra két órára. Végül nem lett rá szükség, Martin a diszpécserem felhívott, hogy péntekre lenne egy kis teherautós madness. Várhatóan 11től éjjeli 11ig lennék elfoglalva, pihenjek rá nyugodtan, ráérek 10-kor bejelentkezni.
Fokozatosan uralkodott el rajtam a harctéri idegesség, már aludni se nagyon sikerült, hajnalok hajnalán fenn motoszkáltam. Izzadó tenyérrel és kiszáradt szájjal indultam el a belvárosba. Ijedten állapítottam meg, hogy régen egy ilyen sokkal inkább volt kaland, mint stressz. Nem is beszélve róla, hogy 1.5év tapasztalata épp édeskevésnek tűnt egy futár körökben hírhedt teszt előtt állva.
Valamelyest megnyugodtam mikor Jeff egy üres tárgyalóba vezetett be, elém tette a lapokat majd közölte, hogy max. 90perc múlva visszajön. Mosolyogva megjegyezte, hogy ha akarok nyugodtan kérhetek telefonos segítséget a barátaimtól, de térerő híján ez sajnos nem fog menni. És valóban, a telefonomon a reményvesztettnek tűnő „hálózat keresése” felirat virított. Vidáman közöltem, hogy eszembe se jutott telefont használni. Navigációval a zsebemben persze könnyen voltam nagylegény, oldódott is bennem a feszültség, nem lesz itt semmi probléma kérem. Aztán az örömöm ahogy jött úgy távozott a feladatlap kinyitása után… Meg kellett állapítanom, hogy igyekeztek csalás-biztos feladatlapot összetákolni, nem éppen sikertelenül.
Kezdetnek kíváncsiak voltak néhány állomás elhelyezkedésére. Kezdésnek mindjárt a Bank. Tömegközlekedés állomások nincsenek a navigáció listájában, tehát vagy tudod vagy máris buktál 8 pontot. Mert ugye a válaszoknak hagyott helyek alapján 8 utca találkozásában van, nade mi is az a 6? Basszus azt simán rávágtam volna, hogy az egy 6-os kereszteződés, sőt azt is tudom innét hogy kéne odamenni. Kiborítok jobbra a Worship-re, ott koppanásig, aztán balra Moorgate-n és már ott is vagyok. Tehát a Moorgate az egy. Azt is tudom, hova jutok, ha bármelyik utcán elindulok, sőt a Ledenhall egyirányú a Bishopsgate felé. (Főleg, hogy nem is találkoznak mert a Bish.gate ott már Gracechurch) Hoppá Ledenhall az már kettő. Na ez alapján azért már rá lehet keresni a naviban. Ahá akkor a Moorgate-t ki is húzzuk, mert az utolsó 300yard az valamié’ Prince’s Street, Cornhill, Queen Victoria Street, Cheapside (ez a kettő azért baromira eszembe kellett volna jusson) King Wiliam St, Threadneedle St, ühüm Mansion House Place ezt kihagyom ne legyek már gyanús.
A bemelegítő kérdések után jöttek a pofásak. Az M4es autópályán haladsz, van nálad 8 csomag milyen sorrendben ideális őket kiszórni, ha a címzettek; SKY, Greater London House, BBC, Lloyds Building, ITV, Northen Trust, Kings Reach Tower, Channel 4 és te az A12 úton akarod elhagyni a várost? Na Lionel mosd kösd fel a szennyest… Az M4 a nyugati autópálya az A12 meg kelet-északkelti főközlekedési út a Blackwall tunel-től indul. Tehát az első állomás a Sky Isleworth-ban az M4 mellett az utolsó pedig a Northen Thust a „szigeten” a Blackwall melett ez idáig törpös. BBC lenne a második ha Wood lane-ra gondolnak, de akkor is ha White city, ezzel csak az a gond, hogy lehet az Aldwich is, sőt a Great Portland St környékén is van egy nagy központjuk. Ne írjuk csak be szépen mind a négyet. Mondjuk GLH jöhet az első két BBC után de 3.-4. előtt right. Lloyds building? Vajon a Gresham St -en lévő Lloyds Tsb székházra gondoltak? Mindegy én oda viszem! (Mondjuk a Ledenhall Market szomszédságában van a Lloyds Building és semmi köze a Lloyds Tsb-hez.) Az ITV meg a CH4 meg bekaphatja a király tornyukkal együtt végülis mind a nyolc állomás kitöltve, arról csak nem tehetek, hogy a BBC osztódott négy felé, ők meg nem hagytak neki elég helyet?!
Huhhh… 60perc és ha megfeszülök se tudok kitölteni többet látszatra 75%-nál és még az se teljes, mint ahogy a fenti példa mutatja. Az esélytelenek nyugalmával hívom be Jeff-et. Végigolvasás után megjegyzi „látom nem tévedsz el a városban” de még mielőtt bízni kezdenék hozzáteszi; „de ez még nem lenne elég ahhoz, a szinthez amit mi keresünk”. A franc essen az angolomba ez elutasítás kéne, hogy legyen, de én határozottan feltételes módot hallottam benne. Vagy csak hallani akartam? Hát persze, hogy csak akartam, de hát mit is képzeltem magamról, hogy csak úgy bejövök ide aztán 100% tesztet írok?! Jeffnek még mindig jár a szája, de ez nem tűnik a szokvány „szívesen látunk ha már többet tudsz” szövegnek. Mi van? Mi van? Milyen pályázat milyen második hely? Milyen „legal requriements failed”???? Milyen „3 days notice”? Állj! Előröl és kérlek szépen lassabban mert nem jó az angolom! (Elég lassú lett volna ez eddig is ha rá figyelek és nem magam sajnálom, de ezt mégsem mondhatom már?) Lassan kibontakozik a kép: A minisztériumok szállításra kiirt pályázatát megnyert cég, valamiért a szerződés aláírása után, de még az életbe lépése előtt elbukott. Mivel a City Sprint volt a második ezen a pályázaton automatikusan felajánlották neki a szerződést. Eddig értem a szöveget csak azt nem, hogy nekem mi közöm hozzá?! Ja, hogy 3napos határidővel?! Mert hogy vesztettek, nem bővítettek kapacitást, most meg, hogy mégis nyertek, 40 sofőr kellett volna 3 nap alatt?! Jajj, hogy ezalatt csak 25 sofőrt sikerült berángatni és még mindig baromira hiányzik 10-15? Ohh most már értem hová tűnt a 25 fős „várólista” és azt is értem miért nem vennének fel máskor, de miért ajánlja fel Jeff a csapattagságot nekem. Fortuna barátném hát visszajöttél hozzám?