HTML

London Calling (by me not the Clash)

Hiába kerestem London témájú blogokat a neten nem nagyon találtam olyat, ami aktuális lenne. Vannak persze olyanok amiket még most is frissít a gazdájuk, de ők is évekkel ezelőtt kezdték. Nem sok támpontot találtam a mai viszonyokról, hogy mi a mostanában kezdők története. Hát most kiderül!

Friss topikok

  • Attila J. Balogh: Szia! Küldtem neked egy üzenetet, még a londoni futárkodással kapcsolatban. Ha van időd, kérlek o... (2014.07.27. 11:40) nem eső, nem szennyvíz, még csak nem is patkány de azért mégiscsak csatorna
  • Krisztian1985: Na igen, ez nekem is gondot okoz, a barátok, skóciában még nemigen találkoztam magyarral. Lehet ho... (2013.04.16. 16:45) Vacancy
  • legbalach: szia, üzenetet küldtem, ha lesz egy kis időd, kérlek válaszolj tamas.bereznay@gmail.com címre. elő... (2013.02.07. 12:08) frissítések
  • Ervin Bosnyák: Hello irtam a bloggon keresztül, nem tudom megkaptad-e? Légyszi keress meg a bbosi@freemail.hu cim... (2013.01.30. 19:38) Melyiket szeressem?
  • David Kaps: Szia regota szemezek a blogoddal meg a temaval... Egy ideje pizza futar vagyok de gondolom sejted.... (2013.01.28. 13:24) Padawan

Linkblog

Welcome day

2010.11.07. 21:30 Lionel North

Budapest, köd és hideg. 2 órával később Luton felkelt a nap kiderül az égbolt és kellemes idő várható.
Vallom, hogy repülni csak kézipogyásszal érdemes, internetes check-in, nem kell sorban állni indulásnál, és érkezés után se kell a böröndöt lesni a futószallagnál. Korábbi utazásainkkor sosem értettem a párom: minek egy hosszú hétvégére nagybőrönd?! De a fene esne bele most sehogy nem fértem bele a kicsibe...

amikor az asszony-pakolt
Az első meglepi a buszon ért, Ł15 a single ticket Londonba, persze itthon megvettem ócsóér', de a tendencia léptéke meglepő, mikor elöször jöttem 2007ben Ł11, 2008ban Ł12, idén tavasszal pedig Ł14 volt. Szép kis tendencia monthatom. (A rend kedvéért megjegyzem jártam itt korábban is, de csak 3-4 napokat itthoni munkám kapcsán.)
A Baker streetről ismerős útvonalon slattyogok Paddigtora a megszokott Torquay hostel felé. Csak 2 megálló metróval és egyébként is lassan hagyomány lesz nálam, hogy gyalog teszem meg ezt a távot. A franc esne a nagybőröndbe, mégiscsak mertózni kellett volna...
A Torquay hostel megér egy misét, de ez igaz az itteni állapotokra általában is. Hihetetlen milyen igénytelenek tudnak lenni az itteni kéglik: málik a vakolat az amúgy vizes, penészes falakról, rohadásszag mindenütt, minden csap rozsdás, csöpög. Nyikorgó padló és lépcsők, ujjnyi rések az ajtókon és ablakokon ezek többnyire csak szimplán üvegezettek, ezt a végtelenségig folytathatnám, de csak a kedvencem említem még meg ami a következetesen hülye padlóburkolás. Fürdőbe mi mást raknának mint parkettát?! A folyosóra meg a lécsőházba ahová utcai cipővel ront be az ember természetesen vastag bolyhos padlőszőnyyeg dukál, istenem...


A recesszió mindenesetre itt is dolgozik a tavaszi 4ágyas ensuite Ł8 volt most Ł12 a standard room. Az előbbi szépsége hogy a szobába nyíló ajtón keresztűl bűzölög a mosdó-retyó, az utóbbinál csak simán bűzös a szoba. Itt a tisztálkodás a folyosón lévő egyetlen "egyhengeres" mosdó-wc kombóban lehetséges, kizárólag erős gyomorral rendelkező kalandkeresőknek... Csenben megjegyzem, hogy tudok azért ennél drágábban, rosszabb hostelt is. :) Foglalásom péntekig van addig csak találok valami odút ahol meghúzhatom magam.
Első lépésben kéne egy telefon. Az otthoni céges számom az maradt a cégnél arra a pár napra meg már nem lőttem magyar sim-et. Simkártyát persze itt is kapna az ember (akár ingyen) ha lenne türeme kivárni míg megjön postán, na meg ugye egy cím se lenne hátrány hozzá. Nekem egyik sincs. Egyébkét meg vasárnap a fű se nő hivatalos dealeről nem is álmodom. A Victoria környéki zavarosban csak nyitva lesznek már az arabok? :) Ha már ott leszek akár a telefonom is függetleníthetnék... Amikor az első boltban közölték, hogy bármit a helyszinen olcsón megcsinálnak kivéve az enyém, ami drága lesz és három munkanap, röhögve otthagytam őket. A 7. - 8. bolt után adtam fel a dolgot beletörődtem, de legalább hasonló kategóriáju cserekészüléket kaptam nem egy lelakott alap cuccot 1995-ből mint ahogy otthon csinálja némelyik szakszervíznek gúnyolt izé.
2 contactom volt indulás előtt. Úgy gondoltam indulás előtt, hogy azért lesz rájuk szükségem, mert azt a dezinformációt kaptam indulás előtt, hogy ha még nem vagy 6 hónapja az Uk-ban akkor csak úgy kaphatsz itteni jogosítványt ha egy legalább 2 éve itt élő személy igazolja a személyazonosságod. Jelentem ez baromság (legalábbis ebben a formában) részletekről majd idejében.
Egyikük, Mr. Olimpia a "család barátjának a kollégiumi szobatársának a szomszédja akinek a fodrászának a fia évek óta kinn él". (szóval fogalmam sincs honnan ismerjük) A számát még a szülei se tudták ő hívja őket innen rejtett számról, esetleg válaszol, ha e-maileznek neki. Megadta e-mailen a számát. Hoppá! A telefont kellő óvatossággal vette fel. Miután sikerült tisztázni, hogy van pénzem és pár számára megnyutató dolog is fennál a szeméylemmel kapcsolatban, csupán az aláírására lenne szükségem és nem rajta akarok élősködni, megadta címét is. WOW! Holnap kimehetek hozzá.
Addig is lássuk a másik "contact person"-t. Olvasgattam a blogokat és az egyiken egy fényképen kiszurtam, hogy ablogger pont annál a cégnél melózik ahol én is elhelyezkedni szándékoztam. A blog ugyan halott egy ideje, de csak irtam egy mailt hátha sikerül valami információhoz jutni. Válaszolt (nevezzük K52nek) és meglepő segítőkészséget mutatott. Néhány levélváltás után lelkemre kötötte, hogy azonnal hívjam fel ha megérkeztem, hogy azonnak el tudjuk kezdeni intézni a jogsim. (Alapvetően lehet vezetni magyar jogsival is 2 évig. Mondjuk ezt valahogy el szokták felejteni az itteni magyrok, hiszen a UK jogsival automatikusan beszállsz a pontgyüjtögető versenybe amire a magyar "sajnos" nem akalmas. "Due to insurance reasons you need to held UK license to work in driver job...") Viszont mindehez kell: 1. jótálló aki aláírja a fényképed 2. egy postacím ahová ki küldik a jogsid 3. a jótálló nem lehet rokon és nem lakhat veled egy címen. A hostelba meg mégsem küldethetem?
Tehát felhívtam K52-t felajánlotta, hogy ha nincs jobb dolgom kibuszozhatok hozzájuk. Mondjuk hozzátette, hogy gondoljam meg még mielőtt elindulok, mert annyira keletre laknak, hogy az már majdnem Hongkong. :) 2óra buszozás még a vasánapi "off peak"ban is kinéz. 
Gondoltam kicselezem és hip-hop ott leszek vonattal. Nagy a szám mióta tudom, hogy vonatra is jó az osztriga ("oyster card" ez amolyan elektronikus bérlet jellegű izé, aki tudja miről van szó anank nem magyaráznám, aki meg nem annak figyelébe ajánlanám "spellsum of god" kitünő írását) A cselezés annyira jól sikerült, hogy 2,5 óra lett belőle. Valami karbantartás miatt a vonat kihagyott néhyány (tucat) állomást a pótlóbusz meg nem igazán állt a helyzet magaslatán. Végül is megérkeztem és egy jót beszélgettem K52-vel és kis családjával, megállapítottuk, hogy mi mindent kell elintéznem. Bankszámla, jogsi, szállás, NIN (tbszám), self emplolyed administration (vállalkozói igazolvány intézése) Indításnak jó lesz a bankszámla, mégse mászkáljak már a kabátom bélésébe varrt költségvetésemmel az utcán. Igaz nem lesz egyszerű "proof of adress" (a lakcím igazolása) híján.
Just for fun néhány szállás hirdetést is felhívtunk a gumtree-ről. A jók küzül amit reggel adtak fel az du.3-ra már elkelt, szombatiakkal nem is próbálkoztunk.
Jó társaságban hamar rohan az idő, késő este értem haza. De mielőtt hazaértem még megtanulam egy fontos dolgot, ha egy indiai kinézetű fickó a pizzásnál rákérdez, hogy lehet-e "spicy" a pizza, a "fűszeres" még csak véletlenül sem oreganót vagy hasonszőrű pizzafűszert jelent, hanem valami életveszélyesre tuningolt chilit, amit vödörrel öntenk a kajádra, hisz a kedves kuncsaft asz'onta mehet vazze.
 

Szólj hozzá!

Címkék: telefon közlekedés kaja london árak szállás luton

A bejegyzés trackback címe:

https://2010london.blog.hu/api/trackback/id/tr992445429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása