HTML

London Calling (by me not the Clash)

Hiába kerestem London témájú blogokat a neten nem nagyon találtam olyat, ami aktuális lenne. Vannak persze olyanok amiket még most is frissít a gazdájuk, de ők is évekkel ezelőtt kezdték. Nem sok támpontot találtam a mai viszonyokról, hogy mi a mostanában kezdők története. Hát most kiderül!

Friss topikok

  • Attila J. Balogh: Szia! Küldtem neked egy üzenetet, még a londoni futárkodással kapcsolatban. Ha van időd, kérlek o... (2014.07.27. 11:40) nem eső, nem szennyvíz, még csak nem is patkány de azért mégiscsak csatorna
  • Krisztian1985: Na igen, ez nekem is gondot okoz, a barátok, skóciában még nemigen találkoztam magyarral. Lehet ho... (2013.04.16. 16:45) Vacancy
  • legbalach: szia, üzenetet küldtem, ha lesz egy kis időd, kérlek válaszolj tamas.bereznay@gmail.com címre. elő... (2013.02.07. 12:08) frissítések
  • Ervin Bosnyák: Hello irtam a bloggon keresztül, nem tudom megkaptad-e? Légyszi keress meg a bbosi@freemail.hu cim... (2013.01.30. 19:38) Melyiket szeressem?
  • David Kaps: Szia regota szemezek a blogoddal meg a temaval... Egy ideje pizza futar vagyok de gondolom sejted.... (2013.01.28. 13:24) Padawan

Linkblog

Ezek állatok...

2010.11.26. 18:24 Lionel North

... illetve még egy állat sem piszkít a saját vackába.

 

 

 

 

 

Atomot nekik!

Kis magyarázatra szorul a felindulásom, de most egy kicsit (nagyon) ki vagyok akadva. Szóval: Zoli az új munkaadóm önkormányzati lakások javítgatásából él mint (sokadik) alválallkozó. (Miért is szólna más berekben másképp a nóta?) Ahogy a két droid Gergő és Tamás megfogalmazta "gyorsan és minnél olcsóbban kell dogozzanak és csak azt kell megcsinálniuk amit nagyon kell, (nincs rá pénz) de nem gányolnak"! Ezek után óvatosan megkérdezem mégis mi a "gányolás" az ő fogalmaik szerint, ha nem ez?! "Gányolás az, mikor mindezek mellett, még el is ba***uk! Mint például ezt itt!" és nevetnek. Persze mindez relatív,  magyarországon mindketten letagadnák az itteni munkáik. Rendes fiúk, csak az alkalmazkodnak az itteni igényekhez és még ennek ellenére is 10x jobb munkát adnak ki a kezük közül mint egy helyi iparos! (Nem véletlenül szeretnek itt velünk és a legyelekkel építtetni!)

Indult az új karrierem. A srácok felkészítenek, lesz egy két meredek kégli, ebola ellen  mindenképp oltassam be magam. Jó vicc, velük nevetek! Mivel sütött a nap, így egy kerítéssel kezdtünk. Kertesház, kilátással a "London eye"-ra, mint önkormányzati kégli. Nem gyenge! Laza kültéri munka, komplett új keritést kellett építeni, nem lassított semmi. A kert állapota alapján, a lakó túlélőtúrákat szervezhet a dzsungelba és ez itt a reklám, de hát ez nem a mi gondunk.

Másodiknak egy "emergency" munka esik be. A feladat "saving" jelentsen ez bármit. A  viszonylag modern 25 emeletes toronyház, sokadik emeleti lakásába érve az az érzésünk támadt, hogy itt bizony a kis arabok öngyilkos merénylőknek tartottak gyakorlati oktatást. Mintha valami felrobbant volna a nappaliban... A lakó beszámolója alapján rekonstruáljuk a történteket. A galérián lévő fürdőszobából "némi" víz kerülhetett az alatta lévő gipszkarton plafonra. Ami magába szívta azt, majd miután megtelt, csöpögni kezdett. Hívták az önkormányzatot, ahol javasolták tegyenk alá vödröt, majd kimegy valaki. Hosszú a várólista legyenk türelmesek. Nem voltak türelmesek és tiltakozásul robbantottak? Á nem, de a víz miatt megnövekedett súlyú plafont nem bíta el a tartószerkezet és (szerencsére éjszaka) leszakadt. Eltakarítjuk a romokat, egy etetőszék roncsai is előkerülnek alóluk. Ha ez nappal történik és a gyerek is benne ül... Az életveszélyt elhárítottuk és a sitt nagyját is, irány a következő beütemezett cím.

Zárbetét csere és egy falból kiszakadt mosdó a feladat. A kultúrált környéken lévő ház, műemlék jellegű homlokzatát látva, semmit nem gyanítottam.  De mikor a lépcsőházba érve az a nyócker némelyik lépcsőházával mutatott rokonságot, gondolkodóba estem. A tetanusz elleni oltásom az ugye 10 évig érvényes, de mikor is kaptam? Az egyik földszinti lakásból  kiszivárgó gyanús fűstszag alapján Gergő megjegyezte "na ez egy raszta kégli lesz, már csak ez hiányzott mára ". Felmászunk az elsőre és kopogunk.

Tévedtünk: Meglepetésünkre egy konszolidált kinézetű, 50es, fehér, angol nyitott ajtót. Eddig a "tündérmese" mára, ami innentől következik azt csak erős idegzetűeknek ajánlom (és azoknak sem evés közben).

Sokmindent nem értettem ebben a lakásban, de azt végképp nem, hogy miért pont ezeket a javításokat találták a lakók égetően fontosnak. Az előszobába lépve elmondhatatlan látvány és szag fogadott. Volt szerencsém az őserdőben olyan helyen aludni ahol a patkány megfutamította a macskát, sőt amikor hozzávágtam a bakancsom nem hogy elmenekült, hanem nemtetszése jeléül megfordult és fújni kezdett, de ott legalább látszott a lakókon, hogy megtesznek mindent ami pénz híján lehetséges. Itt viszonyt az igénytelenség és nemtörődömség olyan fokával kerültem szembe ami felfoghatatlan a számomra. Ez itt nem  anyagiak kérdése. A lakás önkormányzati, tehát (szinte) nem kell fizetni érte. Az  (ismeretem szerinti) legszolídabb segély, 2heti összege is fedezi a havi kaját és rezsit. A másik két hét akár meg is takarítható. De ne takarítson megy egy penny-t se. Pénz kérdése a  csipkefüggöny ami olyan szürke ami már-már fekete? A mindenütt vastagon áló por? A kanapé tologatásnál felszakadt padlószőmyeg, még mindíg beszorulva alá?  A konyhaszekrényre tapadó fekete mocsok, aminek látni a 2-3mmes vastagságát? A konyha közepén álló szemetes, mellette rohadó maradványok a padlón? A padlóról felszakadt linóleum lapok (mondjuk szerintem a darabolt linóleum élből gusztustalan) be rúgva a szekrény alá?

Mi jöhet még? Ja hogy a fürdőszoba? Oda nekünk feltétlen be kell menni?!

A linkre tényleg csak az kattintson, aki ma még nem hányt és szeretne: erős gyomrúaknak

Megnézted? Megérdemled, én szóltam! ;)

Kifelé menet és utánna még órákig csak egy dolog járt a fejemben: Ezek állatok... Ezek állatok? EZEK ÁLLATOK!!!

Szólj hozzá!

Címkék: munka london szállás lakás szemét

A bejegyzés trackback címe:

https://2010london.blog.hu/api/trackback/id/tr172479334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása