HTML

London Calling (by me not the Clash)

Hiába kerestem London témájú blogokat a neten nem nagyon találtam olyat, ami aktuális lenne. Vannak persze olyanok amiket még most is frissít a gazdájuk, de ők is évekkel ezelőtt kezdték. Nem sok támpontot találtam a mai viszonyokról, hogy mi a mostanában kezdők története. Hát most kiderül!

Friss topikok

  • Attila J. Balogh: Szia! Küldtem neked egy üzenetet, még a londoni futárkodással kapcsolatban. Ha van időd, kérlek o... (2014.07.27. 11:40) nem eső, nem szennyvíz, még csak nem is patkány de azért mégiscsak csatorna
  • Krisztian1985: Na igen, ez nekem is gondot okoz, a barátok, skóciában még nemigen találkoztam magyarral. Lehet ho... (2013.04.16. 16:45) Vacancy
  • legbalach: szia, üzenetet küldtem, ha lesz egy kis időd, kérlek válaszolj tamas.bereznay@gmail.com címre. elő... (2013.02.07. 12:08) frissítések
  • Ervin Bosnyák: Hello irtam a bloggon keresztül, nem tudom megkaptad-e? Légyszi keress meg a bbosi@freemail.hu cim... (2013.01.30. 19:38) Melyiket szeressem?
  • David Kaps: Szia regota szemezek a blogoddal meg a temaval... Egy ideje pizza futar vagyok de gondolom sejted.... (2013.01.28. 13:24) Padawan

Linkblog

Ízirájder öcsém!

2010.11.30. 23:37 Lionel North

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Konkrétan köpni - nyelni nem tudtam mikor ideértem...

...de ne vágjunk ennyire a dolgok elébe.

Ott kezdődött ma minden, hogy reggel felébredtem és kint sütött a nap!  Kinéztem az ablakon és volt egy kevés hó az autók tetején, de semmi extra. Hülyék ezek az időjósok, mit ijeszgettek?! Hát mire felöltöztem, megreggeiztem és elindultam már szépen szakadt a hó... Mite beértem az irodába 10-re (10.30ra kellett vona, de első nap késni nem igazán jelent jót az "álmoskönyv" szerint) már a mellékutcákban is megmaradt a hó, "very fasza"! Mark közölte, hogy a garázsmester Dave egy lepusztult mocit berhel valahol ,várnom kéne  rá egy órát. Nagyon sajnálja, de addig talán üljek be a starbucksba vagy valami... 10kor nyitott a könyvtár inkább oda mentem. Alig fél óra mulva csörgött a telefonom, mehetek vissza. Dave motort adott alám. Egy ezüst Honda CBF500 jutott. Alig 4 éves a rendszám szerint és ABS-szel szerelt verzió. 

Dave oktatást tartott:

- "Ha megkarcolod: le van sz@rva"

- "Ha összetöröd: szétrúgom a segged"

- "Ha összetöröd: a motort meg tudom javítani, de te nem biztos, hogy ilyen egyszerű eset leszel. A legfontosabb tanácsom a londoni közlekedéshez, TAKE IT EASY! (CSAK NYUGI!) Hiába b@sztat majd a diszécser, hogy hol vagy már? meg sietni kéne! te viszed vásárra a bőröd, ha hülye vagy tehát nyugodtan mondd meg neki, hogy csúcsforgalom van a világ egyik legforgalmasabb városában, majd vár a megrendelő b@assza meg!" - szinpatikus figura, még ha kicsit túlságosan is "autószerelő szókincse" van.

- "Ha defekted kapsz: az a te bajod"

- "Ha szöget szedtél össze és nem ereszt le azonnal: hozd ide és megcsinálom, csak a főnök előtt kussolj róla"

Még pár apró okosság átadás-átvétel aztán aláírtam és mehettem is. Illetve mennék, de az a dög úgy döntött, hogy égetni fog a srácok előtt és lefulladt. Vörös arcal önidítózotam, mikor Dave rászólt, hagyjam, nem fog elindulni. He??? Vigyorogva hozzat a kannát, benzin az nincs benne, elfelejtette mondani. Nagylelkűen adott egy litert. "Kimégy a főútra ott balrara, aztán a 3. lámpánál jobbra ott a Tesco kút, tankolj! Ja és ha a 3. lámpánál befordultál jobbra tegyél félre Ł60 a büntetésre, úgyhogy inkább menj tovább és fordulj vissza a körforgalomban. Ne tévedj el mert kissé nehéz tolni." - vigyorog.

Apropó nehéz, katalógus adatok: 183kg száraz tömeg (hol van itt ma szárazság) 55paci 9500as fordulaton, átlag fogysztás 4.2/100km. Erre azért kíváncsi leszek, főleg hogy a zsebem bánja.

Tankolás után irány a főnök irodája. Ha emlékeznék merről jöttünk... A telefon navigációja nem áll a helyzet magaslatán. :( Pedig tegnap este bele eszkábáltam egy fülhallgatót a sisakba, hogy tudjak menni hangutasítás után. Ami persze otthon kipróbálva jó volt, az itt élesben richtig nem működik! Valahogy azért emlékezetből visszajutottam.

Itt Mike tartott oktatást:

- "Hogy írják a neved?" 

- Lionel.

- "Hogy?"

- L-Lima I-india O-Oscar N-November E-Echo L-Lima

- "Látom betűzni tudsz, jól van fíacskám!" - némi elismeréssel, nyugtázta, hogy legalább ehhez értek. (Mert ugye neki is tisztában kell lenni avval, hogy az "Ugye jól ismered Londont?" kérdésre adott helyeslő válaszom, legjobb esetben is erős túlzás, hisz alig vagyok itt 3 hete és ezt biztosan tudja, hisz elmondtam...) "Rádióval dolgoztál már azt nem kell elmagyaráznom. Hívójeled K11 (kilo-one-one) lesz." (persze dolgoztam én rádíóval, tapasztalatból tudom, hogy magyarul is épp elég  könnyű volt félreérteni, hát még egy hadaró angol díszpancsert izé diszpécsert)

Valamint kaptam még egy fuvarlevelet.

- "Ide írod honnét: például  Rapid Pictures 21/25 Goldhawk road W12 ide meg azt, hogy hová: 38 Rolyal crescent W11. Ha felvetted a csomagot jelented, hogy POB vagy (package on board/csomaga fedélzeten) ha leadtad, bejelentkezel a következő munkáért."

- Aham értem

- "A címzettel aláíratod, hogy átvette. Rendben?"

- Yes, yes, minden viágos!

- "Akkor mégis mire vársz fiacskám?!"

- ÖÖÖ???

- "Ez nem példa volt, ez az első címed, na húzás!"

- Ja? Ok!

Na hát ez is megvolt. Nézzük azt a navit, hümm ez Sheperd's Bush-nál van, azt ismerem, oda csak eljutok valahogy. Mondjuk innét egyenesen délnek aztán csak megismerem a Notting Hill Gate-t a S.Bush-al összekötő utat?! (busszal ezen az úton lehet eljutni a szállásomtól a belvárosba, jópárszor játram erre az utóbbi 3 hétben) A hó szakad,t reméltem, hogy jó felé megyek a vadidegen környéken és a rádió is üvöltött a fülembe. Egyszer csak gyanús lett a dolog. "Kííííílo-vááán-vááán ... vááán-vááán" He? Kínai a dispécser vagy mi van? Ja hogy ez "kilo-one-one"? Az meg én volnék vagy mifene? Na index, útszéle, sisak le, rádió kivadász a tokból: Itt K11 hallgatlak. "Szia Mit csinálsz?" Izé szia megyek S.Bush-ba csomagért. "S.Bush-ba? Hm... (Nem a "címre", nem a "csomagért", nem a "Goldhawk"-ra, hanem egy olyan informácíót ad vissza srác, amit nem is tőlünk kapott?!) S.Bush tényleg? Na jól van! Jó fiú! Csináld csak!"

Szakadó hóban küzdöttem végig a napot. (legalábbis ami még hátra volt belőle, du2-kor kezdem és 18.30 ig tart a műszakom) Négykor a navi még bevezényelt Mayfair-be aztán úgy döntött, nem bírja tovább a feszültséget és egyébként is négy évig éjjel nappal a töltőn lógott az autóban, most mi a fenét akarok tőle? A Canary Wharf-on volt a  következő cím. Újabb véletlen, de ezt is tudom hol van. A Doclands-be kéne eljutnom valahogy. Mondjuk végig kéne csörtetni az az Oxford street-en keletnek és utánna tartani az egyebnes irányt ameddig megnem látom a felhőkarcolókat. a bibi ott van, hogy az Oxford st. csak buszoknak és taxiknak van fenntartva. Na hát akkor próbálkozzunk. Idegen belváros csupa egyirányú utcával... Az (becsült) eredmény kb itt látható. Felül az ideális megoldás, alul pedig navi és térkép nélkül Lionel módra!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Este fél hatkor találkoztam a poszt elején lévő lámpával. Eltartott kb egy percig mire úgy döntöttem nem veszem komolyan. Csomagot leadtam, kérdeztem a központot most mi lesz? A válasz lényege ilyen későn ott már nincs semmi, húzódjak be a belvárosba, ha igyekszem még jut valami. Persze, szakadó hóban a motoron majd pont igyekezni fogok... Visszafelé az "ideális" utvonalat választottam, el is jutottam egész a parlamentig. Itt szépen visszafordítottak a rendőrök, mert valami protestálás volt folyamatban. Az amúgy is zsúfolt belváros kicsit túl volt tömve, ráadásul az egyirányú utcák útvesztőjében egy idő után halvány lila segéd fogalmam nem volt merre kódorgok. 7óra lett mire kilyukadtam a Marble Arch-nál ahova eredetileg is szándékoztam menni. Persze már hazaküldtek.

Egy biztos villámgyorsan meg kell oldanom a navi töltését mer ez így katasztrófa... Egyébként tetszik a dolog. Az érzetekről és a közlekedésről majd legközelebb, valamikor aludnom is kéne:)

5 komment

Címkék: motor munka közlekedés london állás motorosfutár

A bejegyzés trackback címe:

https://2010london.blog.hu/api/trackback/id/tr792484869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiisb 2010.12.02. 20:58:24

A napokban itt Pesten is havazgat. (Meg Budán is...) Néha látok egy-egy motoros futárt, és akkor rád gondolok. Nem lehet ez olyan könnyű meló. :-/

kiisb 2010.12.02. 20:59:26

Jut eszembe! Mi igaz azokból a rettenetes mínuszokból, amit itt mondanak, hogy ott van?

Lionel North 2010.12.05. 00:08:35

Hát itt csütörtök éjjelre -10/-12°C volt. Napközben valami -3/4°C laza motoros ídő.
De ma +4°C volt nappal...
A hó helyzet akár pár kerülettel arrébb is 20cm lehet (jártam ott személyes a tapasztalat) míg itt csak 2cm. De pár Km-rel északabbra akár -20°C és 40/50cm hó... Reménykedem, hogy mindez "északabbra" is marad Londontól! :)

kiisb 2010.12.05. 13:56:46

És reménykedj, hogy nem kapsz túl sok fuvart azokra az északabbi helyekre. Tényleg! Vidéki kanyar is szokott lenni?

Lionel North 2010.12.09. 23:24:54

@kiisb: Azóta mondjuk kiderült, hogy elég 10mérföldet délre menni 20-25cm hóért...
Ez egy kis cég, nem nagyon van "vidék". Eddigi 8 napomra 4 jutott.
süti beállítások módosítása