HTML

London Calling (by me not the Clash)

Hiába kerestem London témájú blogokat a neten nem nagyon találtam olyat, ami aktuális lenne. Vannak persze olyanok amiket még most is frissít a gazdájuk, de ők is évekkel ezelőtt kezdték. Nem sok támpontot találtam a mai viszonyokról, hogy mi a mostanában kezdők története. Hát most kiderül!

Friss topikok

  • Attila J. Balogh: Szia! Küldtem neked egy üzenetet, még a londoni futárkodással kapcsolatban. Ha van időd, kérlek o... (2014.07.27. 11:40) nem eső, nem szennyvíz, még csak nem is patkány de azért mégiscsak csatorna
  • Krisztian1985: Na igen, ez nekem is gondot okoz, a barátok, skóciában még nemigen találkoztam magyarral. Lehet ho... (2013.04.16. 16:45) Vacancy
  • legbalach: szia, üzenetet küldtem, ha lesz egy kis időd, kérlek válaszolj tamas.bereznay@gmail.com címre. elő... (2013.02.07. 12:08) frissítések
  • Ervin Bosnyák: Hello irtam a bloggon keresztül, nem tudom megkaptad-e? Légyszi keress meg a bbosi@freemail.hu cim... (2013.01.30. 19:38) Melyiket szeressem?
  • David Kaps: Szia regota szemezek a blogoddal meg a temaval... Egy ideje pizza futar vagyok de gondolom sejted.... (2013.01.28. 13:24) Padawan

Linkblog

Weekend summary

2010.11.14. 22:07 Lionel North

Nem igazán történt semmi tegnap, ha csak az nem hogy kilyukadt a bakancsom talpa. (ajándékba kapot kínai rettenet egy hétig bírta) Az az igazság, hogy a felvételnél rákérdeztek, van-e safety boots-om (acélbetétes "biztonsági" bakancs) és én habozás nélkül mutattam a lábamon lévő hagyományosat, remélve hogy nem lép rá az orrára leellenörizendő, hogy valóban "safety"-e. Hát most mégis lett. Munkaruhát itt is a munkáltatónak kell biztosítania (elméletileg), kivétel a safety boots. Végül is logikus, egy egyenruhát mosás után rá lehet adni a következő rabszolgára, de egy használt bakancsot?! Apropó "safety" volt ám safety oktatás is, "ha tériszonyod van ne mássz létrára" (...) "ha nehéznek látszik ne emeld fel" és csupa ilyen okosság. Ha valaki tudja mondja már meg ez otthon is így néz ki és csak nekem fura?

Ja és még a tegaphoz: megkaptam a kártyáim "az itteni legjobb barátomtól" a banktól. (Legalábbis Mr olimpia szerint.) A cashpoint kártyát is külték ami autómatából való pénzfelvételen kívül semmeire nem jó, de kezdő ügyfél csak ezt kaphatja. Viszont én kaptam egy Visa-t is, tekitettel a magasabb (pénzel rendelkező ügyfél) besorolásomra. Már csak azt nem értem, ha a Visa mindent tud amit a cashpoint, akkor minek az utóbbi?! ;) Kártyadíj nincs. Meg más egyéb lehúzás se. (számlavezetési díj, kp felvétel díja, stb ... nincs, itt minden ingyenes) Mondjuk kamat sincs, a "megtakarítási számlára" is csak félelmetes 1.28% kamatot fizetnek. Egyébként a "minden igyenes" csak a bankok (lehet más bank is, nem csak a tiéd) egyéb autómatából is lehet ingyenes, de csak ha ki van rá írva, hogy "free". Kissebb boltokban előfordulhat, hogy kedvesen közlik: áthárítják rád a bank által feészámolt jutalékot, (jellemzően 50p) viszont ha nincs a közelben autómata akár a kasszából is kisegítenek. Értem ez alatt, hogy egy Ł9.50 vásárlásra, ha kéred, Ł20-at húznak le a kártyádról és kapsz vissza Ł10kp!

Nekivágtam ma safety boots-t vadászni. Kis keresgélés után Ł35-ért tulajdonosa lettem egy 10es méretű darabnak. Ami alapvetően megincsak izé... A wikipédia szerint a méretem 11 vagy inkább 11 1/2 lene UK méretezés szerint, (otthon 46) ehhez képest ugye 10 a bakancsom...

London az ingyenes múzeumok városa, gondoltam én a korábbi tapasztalataim alapján. Most a Kew Gardens Pálmaházát céloztam meg...

Berontottam a kapum, majd azzel a lendülettel vissza is hőköltem, nincs nekem Ł13.50 egy botanikus kertre, bármennyire is szeretem az ilyen helyeket. Visszafelé menet a Kew Bridge "Gőz Múzeum" vonzotta a tekintetem. (http://www.kbsm.org) Hát a beugró az itt se aprópénz Ł9.50, fordulok is vissza, de bentről a fáradt gőz kipufogásának jellegzetes hangja hallatszik és a felirat is csábító:  "Kew Bridge Steam Museum features the finest collection of stationary steam pumping engines in the world." (KBSM rendelkezik a legjobb gőz szivattyú gyűjteménnyel a világon.) Mi kellhet több annak az embernek aki gyerekkorában bibliaként forgatta Greguss Ferenc Élhetetlen feltalálók hallhatatlan találmányok c. könyvét? Befizettem a beugrót a pénztáros pedig közölte, hogy 1 éven belül bármikor visszajöhetek a jeggyel. A gőz csarnokában lévő gépek is impozánsak és szinte minden hétvégén működnek is, (video 4:20-ig) de azok az óriások amik 4:20 tól jönnek és sajnos semmi nem látszik belőlük, se a videón, se a képeken... A Boulton & Watt gép se semmi, a maga három emelet magasságával, de a nagy gépházban lévő testvéreket nem lehet überelni! (Már csak azért sem mert a legnagyobb megmaradt példányok a világon.) Hihetetlen darabok, a 100inch hengerátmérőjű (kb 2.5m!), 20m magas, 140 éves gigászi szörny, napi 34millió liter vizet pumpált London vízvezeték hálózatába közel 90 éven keresztül. Sajnos üzemképtelen, de a "kistesója" 90inch (2.25m) működőképes és január 1.-3. működni fog... Azt hiszem tudom hol fogom kezdeni az új évet!

7 komment

Címkék: vásárlás london bank árak bankkártya munkaruha

A bejegyzés trackback címe:

https://2010london.blog.hu/api/trackback/id/tr162449203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spirit worker 2010.11.29. 18:51:13

Szia Lionel!
Ma találtam rá a blogodra. Nagyon megörültem neki. Gratulálok a bátorságodhoz és örülök a lendületednek. Ha ugyanezzel a szemlélettel élsz továbbra is, akkor a bejegyzéseid sikerekről fognak szólni, ebben biztos vagyok.
Ha jól látom, nyugaton vagy...lenne pár tippem munkakeresés ügyben, hogy merre indulj. Persze csak tipp, de hátha bejön.
Külön köszönöm, hogy írtad a Kew-ban a múzeumot. Én gyakran jártam arra, de nem vettem észre, de majd most! A fiam örülni fog neki biztosan. A botanikus kert pedig tavasszal az igazi, bár eddig én is csak kívülről láttam:)
Ilyen hozzáállással sikeres leszel, és felfelé fogsz haladni! Üdítő olvasni, hogy teszel magadért és a megpróbáltatásokat kellő humorral veszed. Hajrá!!!
Ha úgy érzed, hogy szükséged van infora, vagy jól jönne valami segítség, akkor kérdezz! Biztosan van olyan a blog olvasói közül, aki szívesen segít neked.

Lionel North 2010.12.01. 02:03:42

@Spirit worker: Köszönöm a bíztatást. Ha van ötleted, hogy kevés munkával azonnal sok pénzt azt szivesen veszem. :)
Infora most leginkább "Self Emplolyed" ügyben lenne szükségem. Addig ok, hogy Regisztrálok a HM Customs & Revenue-nél de utána tök homály. Nem mintha nem lenne mindegy dec.115-ig, mert akkor lesz NI interview-m NInumber nélkül meg gondolom kicsit körülményes lenne regiszrtálni...
Kew Steam múzeumnak meg a honlapját mielőtt mennétek nem mindíg fűtik fel a kazánokat, a honlapon van naptár, hogy mikor működnek ezek a szépségek. ;)
"Nem kell beszarni! - mondta a papagája macska szájában.
Siker? "Majd meglátjuk..."
Mindenesetre 22nap alatt elértem azt a munkát (nagymotoros futár) amire vágyódtam mielőtt kijöttem. Lehet, hogy ez öntömjénezés, de én most azért egy picit büszke vagyok magamra! :) Most következő lépésnek kell egy kis idő tanulni a várost. Majd aztán jöhetnek a nagyobb tervek is. ;)

Lionel North 2010.12.01. 02:05:26

uff szóval dec. 115 nehezen jön össze jó lesz az dec15.-nek is :)
Hiába most már tényleg aludnom kéne!

Spirit worker 2010.12.01. 14:57:54

@Lionel North: Igen, gondoltam, hogy nem várod a dec. 115-öt:) Ezek szerint elhitték, hogy nagymotoros jogsival van gyakorlati vizsgád. Mondjuk azt eddig is tudtuk, hogy ezek vezetni abszolút nem tudnak, de hogy egy jogosítványt se ismerjenek fel???
Self Empleyed ügyben talán könyvelő irodától kaphatsz korrekt tájékoztatást. Mi adóvisszatérítés ügyében próbálkoztunk egyszer a helyi adóhatóságnál, nem sok sikerrel. Az ügyintéző ránézett a kódszámra és azt mondta, biztosan pont annyi adót fizetett a párom, mint amennyit kellett. Tehát 0% volt a hozzáadott értéke a hatóságnak. Viszont akkoriban ráakadtam egy könyvelő irodára, itt a honlap címük: www.akonyvelo.co.uk A honlap szerint ők 80 GBP-ért megcsinálják a regisztrációdat és tájékoztatnak az adózásról is. Persze lehet, hogy ezt Te is meg tudod tenni sokkal olcsóbban. A céggel egyébként nincs tapasztalatom, kizárólag a honlapjukat láttam. Igazándiból ahol regisztrálsz, a HM Customs & Revenue-nél kellene hogy adjanak további tájékoztatást. Gondolom Te is ezt böngészted már: www.hmrc.gov.uk/selfemployed/. Ha itt nem találtál megfelelő infot, akkor kérdezd a hivatalt, legalább azt mondják meg, honnan jutsz további infohoz. Hátha. Itt a helpline: 0845 915 4515.
És igen, 22 nap alatt azt a munkát találni amiért kijöttél: SIKER! Veregesd meg nyugodtan a válladat:)
Vigyázz magadra az utakon, mert valszeg a hó kisebb akadály, mint a sok birka akik az autókban ülnek és fogalmuk sincs hogyan kéne vezetniük! Tudod, itt mindenki nyári gumival közlekedik és még száraz úton is katasztrófa ahogy vezetnek.
Egy apró info: ha netán rendes kenyérre vágysz, menj el Chiswickbe, a High Streeten találsz egy BreadShop nevű pékséget, ahol a dundi fehér bagett-szerű cuccot olyasmi lisztből sütik, mint mi magyarok. Több napig is friss marad és igazi kenyér érzésed van tőle:) Ha érdekel, megkeresem a pontos címet is.

Lionel North 2010.12.05. 00:37:18

@Spirit worker: Hümm... Eddig beértem a Bagett-el is az se volt oly használhatatlan mint azok a MCDonalds hamburgerbucira hasonlító rémségek amit zsömle gyanánt képesek árulni. Utána fogok nézni, köszönöm!
Lassan inkább egy főzelékre vágyom. Valami tipp ez ügyben? (Tudom, tanuljak meg főzni...;) )
Ja meg van egy kis "por függőségem". Égen-földön nem találtam eddig Nesquik kakaót. Mindenféle epres/banános rettenet van, de kakaó? Kezd elfogyni a "hozott anyag", :(

Most mondjam azt, hogy a "selfemplolyed" dolognak pont nem néztem utánna a neten? Pedig így volt, személyesen nyargaltam be a HM C&R-hoz és az utt kapott űrlaphoz tartozó útmutatót nézegettem értetlenkedve. Ezt is köszönöm!

Spirit worker 2010.12.06. 18:38:19

@Lionel North: Na, örülök, hogy valami hasznosat is tudtam mondani:) Főzeléket nem fogsz kapni, ebben szinte totál biztos vagyok. Egyébként főzeléket főzni nagyon egyszerű, tényleg nem kell hozzá nagy tudomány. Ha rászánod magad, hogy megfőzd a kedvencedet, csak szóljál és megírom a receptjét, nem csak a hozzávalókat, hanem azt is, hogy hogyan készítsd el.
Porfüggősésügyi tanács: Nesquick van a nagyobb Sainsburykben, (300 g 1,80GBP) az én családom is kakaózik hétvégenként. Viszont most nálunk már egy ideje a Twinnings Hot Chocolate a kedvenc, ezt is Sainsburyben vesszük.
Amúgy a kaja és egyéb háztartási holmi vásárlást illetően én a Sainsburyt preferálom, mert normális áron lehet jó minőséget kapni. Itt mindig van sok akciós termék, ami tényleg akciós, "by one get one free"-ben a tartós holmikból akár be is tankolhatsz. De itt a Tescoban is lehet jó holmikat találni.
A zsömle gyanánt árult holmik tényleg rémségesek és ha már itt élsz egy ideje, akkor a műkenyeret is baromira meg tudod utálni:) Nem beszélve a tartósítószerek hatásairól.. A bagettek egyébként tényleg ehetőek, főleg frissen.
Még egy tipp, bár ezt csak óvatosan mondom, mert egyszer mondtam ezt valakinek és furcsán nézett rám: Szóval ha van a közeledben nagyobb supermarket, (Waitrose, M&S, Sbury, Asda) akkor érdemes esténként, vagy koradélelőttönként benézni, mert félkész kajákból, sütikből az eredeti ár töredékéért lehet hozzájutni aznap, vagy másnap lejáró dátumú finomságokhoz. Ezeket nem hagyhatják a polcon, ezért a nagy engedmény. Persze semmi bajuk, ezek nem romlott kaják, általában még napokig jók, hiszen mint minden, ez is túl van biztosítva. Az angolok nagyon óvatosak, ezt már Te is tapasztalhattad.
Na, remélem hasznodra válik valami a fentiekből. Üdv!

Lionel North 2010.12.10. 00:08:36

@Spirit worker: Kösönöm a tippeket. Épp most töltöttem fel
each Ł3
any 3 for Ł5 készkajából a hűtőt
ehetőek...
Kivéve a chilis babot legnagyobb sajnálatomra. :(
Nem is volt akciós, de nem is volt ehető. :(
(legközelebb elolvasom az összetevőket mielőtt megveszem) Koriander és ecet jelenléte esetén pedig elállok a vásárlási szándéktól.
A recept ajánlatot köszönöm szépen, a baj az, hogy este 8-9felé már nem annyira izgat a dolog :(
Bezzeg délután a Sohoban, már éhes vagyok és szinte mindegyik vendéglő mellett mindig érzem az utcán a kajaillatot! Fikázni szokás az angol konyhát, de én úgy kipróbálnám olyakor.
süti beállítások módosítása