HTML

London Calling (by me not the Clash)

Hiába kerestem London témájú blogokat a neten nem nagyon találtam olyat, ami aktuális lenne. Vannak persze olyanok amiket még most is frissít a gazdájuk, de ők is évekkel ezelőtt kezdték. Nem sok támpontot találtam a mai viszonyokról, hogy mi a mostanában kezdők története. Hát most kiderül!

Friss topikok

  • Attila J. Balogh: Szia! Küldtem neked egy üzenetet, még a londoni futárkodással kapcsolatban. Ha van időd, kérlek o... (2014.07.27. 11:40) nem eső, nem szennyvíz, még csak nem is patkány de azért mégiscsak csatorna
  • Krisztian1985: Na igen, ez nekem is gondot okoz, a barátok, skóciában még nemigen találkoztam magyarral. Lehet ho... (2013.04.16. 16:45) Vacancy
  • legbalach: szia, üzenetet küldtem, ha lesz egy kis időd, kérlek válaszolj tamas.bereznay@gmail.com címre. elő... (2013.02.07. 12:08) frissítések
  • Ervin Bosnyák: Hello irtam a bloggon keresztül, nem tudom megkaptad-e? Légyszi keress meg a bbosi@freemail.hu cim... (2013.01.30. 19:38) Melyiket szeressem?
  • David Kaps: Szia regota szemezek a blogoddal meg a temaval... Egy ideje pizza futar vagyok de gondolom sejted.... (2013.01.28. 13:24) Padawan

Linkblog

Paci és Én

2010.12.02. 23:15 Lionel North

Na jó ez csak vicc volt, íme a komolyabb beszámoló.

22nap alatt elértem azt a munkát (nagymotoros futár) amire vágyódtam mielőtt kijöttem. Lehet, hogy ez öntömjénezés, de most azért egy picit büszke vagyok magamra! :) Volt részem "szemét melóban is", de ez azért egyrészt "ideiglenes" másrészt "tervezett" volt a részemről. 

Az olvasott blogok alapján, valahol nagyon lent kezdi az ember, ha gyorsan és képesítés/nyelvtudás nélkül akar elhelyezkedni. Azzal a perverz gondolattal jöttem ki, hogy bár lenne elég tartalékom kivárni a jogosítványom munka nélkül is, de szívesen kipróbálnám magam ebben a (képzelt) szituációban. Jelentem sikerült, megvannak a tapasztalatok, most egy darabig megint nem lesz szükségem önerő-próbára. :)

"London időjárása mérsékelt és kellemes az év nagy részében. Télen körülbelül 6°C van, tavasszal és ősszel a hőmérsékelt eléri a 11/15°C-ot. Nyáron az átlaghőmérséklet 20°C köré tehető." Ez a beetető duma! :) Egy motoros futár álmokat dédelgető  emigránsnak  eléggé ideálisnak tűnik. Aztán itt mi fogad?!  -2/-4°C és hóesés, éjjel persze akár -7/11°C is lehet (Kicsit északabbra, Skócia/Wales -20°C is mértek!). Ez minden csak nem kellemes! De hát úgy szép az élet ha zajlik...

De konkrétan az első futár benyomásaimról akartam ma írni:

Motoron azért az a +6°C is cudar hideg tud lenni, úgyhogy rendesen fel kell öltözni. Szedett-vedett utcai ruha erre nem alkalmas, motoros ruha kell. Elég öreg vagyok már ahhoz, hogy tudjam "nem az a drága ami sokba kerül" tehát eldöntöttem, lesz ami lesz, de nem (nagyon) kötök kompromisszumot. Még otthon fel is próbáltam egy komplett Dainese felszerelést a téli off-seasonra való kedvezménnyekkel együtt is vagy 1/4 millióért. Uff... Aztán mégse ez tántorított el a dologtól, hanem az utolsó pillanatban kapott füles: Munkaruhát angol számlával el lehet számolni. A kíváncsiságom vitt be a ruislip-i motoros boltba, aztán ha már ott voltam fel is próbáltam ezt-azt. Ł640 Még ez is "Uff!", de már azért egy sokkal barátibb verzió. A Frank Thomas márkát valahol az alsó középkategóriába tenném a bolt (nem gyenge) kínálata alapján. A csúcsmodelljük a "Raptor Evo" széria, vízálló "gore-tex" kabát-nadrág Ł300. (összehasonlításképp Dainese csak a kabát Ł350 ebay-es kiárúsitásban is Ł250)  Nekem aztán full No-name, de 2év cseregaranciát adnak rá és hát mögöttem se az MNB áll! Búcsúzóul még hozzátették náluk ám futároknak kedvezmény jár és ha nálluk venném meg a kezdő felszerelést akkor már futár lennék (szerintük legalábbis...) Hazaérve dög módon lecsekkoltam az online kínálatot, fillérre akapom mondani penny-re egyeztek az árak, kivéve a sisakot ott találtam egy -45% akciót. Másnap a West End behívott interjúra "hozzam a felszerelésem is" kísérőszöveggel. Tehát irány a bolt! Elővezettem, hogy "le lettek csekkolva, jók az árak egyedül a sisak ugye..." Persze megkérdezték, mennyiért láttam az e-bay-en? Nem hiszem, hogy él a földön olyan kereskedő aki bemondásra elhiszi, hogy máshol majdnem a felével kedvesebbek hozzád mint a saját boltjában. (azt hiszem naprakész volt a konkurenciából ) Szemrebbenés nélkül nevetségesnek minősítette az e-bay-es árat, egyúttal megjegyzte, ha mindent nálla veszek meg odaadja a sisakot e-bay áron. Így is többet alkudtam mint az a 10% futár kedvezmény amire összességében számíthattam, jól éreztem magam ám a meglepi még csak ekkor jött. "Tehát a sisakra már megalkudtunk, akkor a többire még tud adni futár kedvezményt -12% az annyi mint Ł506 legyen kerek ötszáz. Jó?

Öt kiló angol fontban, ez egy kissebb vagyon. Kétségem nem lehetett afelől, mit akarok csinálni, ez múló szeszélynek kicsit durva. Ráadásul a tartalékaim is felvehetik a "néhai" előnevet... De hát egy profi futár egy hét alatt kereshet(!) ennyit és egy jobb cégnél egy átlagos is termel ennyi bevételt egy hétre. Nem leszek rögtön profi, ami azt illeti jelenleg az "utánpótlás válogatott kvalifikációért" küzdök, de hát csak a "profi liga" lehet a cél?! XD

Elvittek a garázshoz és bemutatták "Paci"-t. (Akkor még nem tudtam, csak tegnap este kapta a nevét, mert olyan mint egy szürke ló.) A garázsban állt néhány kotvány, na de mire számítok? Gyakorlat nélküli kezdőként mégse kaphatok egy 0km-es darabot. Ennek ellenére egy szürke CBF500ast gurítottak elém a garázs végéből. Igaz futásteljesítményben a 100e Km-hez konvergál, de 2006 szeptember után kapott rendszámot, tehát max 4 éves. Ami azért megbecsülendő mert nem egy kolégát láttam CB500-on hasítani, aminek a gyártását 2003ban beszüntették.

Paci kezes jószág, Az ABS ebben az időben felbecsülhetetlen rajta, ma 2x mentett meg a tanyázástól. Mért fogyasztásom 65MPG (Mile per Gallon az egy gallon benzinnel megtehető mérföldek száma) "magyarra fordítva": 4,3L/100Km városban tán nem rossz.  A tleljesítményét igazán nem volt alkalmam kitapasztalni. Amúgy sem vagyok az "egykerekezős" fajtából való, ebben az időben pedig csak egy értelmes céja lehet az embernek, úgy hazaérni ahogy elindult: EGYBEN! Ennek ellenére a lámpáknál elég jól meg lehet lépni a sortól, de csak szigorúan 30MPH-ig (48Km/h) gyorsforgalmikon 40MPH , de ezek ritkák a belvárosban. Jobb útszakaszokon viszont akár 300m-ként mérhetik a sebességed! Az össznépi pontgyüjtögető játékban pedig az egy tucat pontot elért versenyzőt 6 hónap, az egy tucatot túllépőt pedig 12hónap autómatikus jogosítványmegvonással díjjazzák! "Kissebb (meg nem nevezett) vétségekért" minimum 2 pont. Egy darab gyorshajtás 3-6 pont! Egy "technikai-zöld" 3 pont! Megfejelve egy "veszélyes vezetéssel" 3-11 pont, egy 1/4 mérföldes alkalmi gyorsulási verseny (3-11pont) és vehetsz (fél) éves buszbérletet.

Túl azon, hogy ugrik a jogosítvány a biztosító is igen kíváncsi a pontjaidra egy Daewoo Matiz biztosítása kezdő soförrel, pont nélkül Ł1500. Pontozva "hatványozódik" az összeg jó mi? "Hivatásos" biztosítást meg nem nagyon akarnak kötni 3 pont felett. Ebből kifolyólag a "4tengelyes billenős teherautók" sofőrjei itt nem oly' agresszívek mint amilyenek otthon tudnak lenni...

Még néhány finomság: Kötelező biztosítás hiánya 6-8pont. Lopott autó vezetése 3-11pont.  A jogosítvány lejárati ideje 70. születésnap -1nap! Ekkor kell először megújíttatni az orvossal. Ha korábban érzed úgy, hogy öregszel akkor korábban, de ennek elmulasztása esetén szintén 3-6 pont a díjazás.  

Fentiek kellő elővigyázatosságra intik a helyi sofőröket. Valamint van a helyi autóvezetés oktatásnak egy olyan passzusa mely szerint "ha fellöksz egy kétkerekű járművet (bringa/motor) baromi körülményes lesz bizonyítani, ha nem lehetetlen, hogy egyáltalán nem voltál felelős"! Bíróságra jáni itt se szeretnek, tehát megfelelő figyelmet kapunk! (Persze azért itt is húzta már rám indexelés nélkül taxis a kormányt, de a 99,99% tök normális)

Nem lesz senki rosszul, ha (akár fékezés árán) be kell engedni a másikat. Erre pedig semmi nem kötelez, szimpla udvariasság. Jobbkéz (balkéz) szabály nem létezik, minden kereszteződés szabályozott! Ha nincs tábla (nem ritkán előfordul, hogy kispórolják) a kereszteződés vonalában az útra merőleges csíkot kel figyelni. Ha nincs, előnyünk van. Ha van, de szaggatott = "mackósajt". Ha van és nem szagatott = stoptábla (4kerék állóra fékezésének elmulasztása 3pont)

Apropó csíkok. Sokkal vékonyabbak az elválasztó/terelő/záróvonalak mint az nállunk a kontinensen megszokott. Nem csak a vonalak az utak is keskenyek. Egy 2x2 sávos úton ritkán fér el egymás mellett két azonos irányba tartó busz.

Na megint nagyon elkószáltam a témától, majd holnap(után) befejezem, késő van.

Ígérem hétvégén a kommentekre is válaszolok, rendben?

Szólj hozzá!

Címkék: motor munka vásárlás időjárás közlekedés london árak pontok motorosfutár munkaruha motorosfelszerelés motorosruha

A bejegyzés trackback címe:

https://2010london.blog.hu/api/trackback/id/tr882489425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása