HTML

London Calling (by me not the Clash)

Hiába kerestem London témájú blogokat a neten nem nagyon találtam olyat, ami aktuális lenne. Vannak persze olyanok amiket még most is frissít a gazdájuk, de ők is évekkel ezelőtt kezdték. Nem sok támpontot találtam a mai viszonyokról, hogy mi a mostanában kezdők története. Hát most kiderül!

Friss topikok

  • Attila J. Balogh: Szia! Küldtem neked egy üzenetet, még a londoni futárkodással kapcsolatban. Ha van időd, kérlek o... (2014.07.27. 11:40) nem eső, nem szennyvíz, még csak nem is patkány de azért mégiscsak csatorna
  • Krisztian1985: Na igen, ez nekem is gondot okoz, a barátok, skóciában még nemigen találkoztam magyarral. Lehet ho... (2013.04.16. 16:45) Vacancy
  • legbalach: szia, üzenetet küldtem, ha lesz egy kis időd, kérlek válaszolj tamas.bereznay@gmail.com címre. elő... (2013.02.07. 12:08) frissítések
  • Ervin Bosnyák: Hello irtam a bloggon keresztül, nem tudom megkaptad-e? Légyszi keress meg a bbosi@freemail.hu cim... (2013.01.30. 19:38) Melyiket szeressem?
  • David Kaps: Szia regota szemezek a blogoddal meg a temaval... Egy ideje pizza futar vagyok de gondolom sejted.... (2013.01.28. 13:24) Padawan

Linkblog

Long Lane: időgép, chatszoba, "mint otthon" feeling

2011.01.06. 23:00 Lionel North

Ma egész nap esett. Eléggé változatosan, volt itt minden. A BBC 24 órás időjárás előrejelzése (3 óránkénti részletezéssel) elég jól be szokott jönni. Ugyan az eszkimók több tucat szava a hóra "urban legend"-nek bizonyult, ("1911-ben egy Franz Boas nevű antropológus megállapította, hogy az eszkimóknak négy szavuk (aput, gana, piqsirpoq és qimuqsuq) is van a hó fogalmára. <...>  Boas tanítványainak publikációiban ez a szám előbb hétre nőtt, idővel aztán elérte a százat, majd a kétszázat – egy extrém esetben pedig a négyszázat is...") de azt biztosan állíthatom, hogy az időjárás jelentés itt igen változtatosan tudja leírni a csapadékot. Már a köd is lehet többféle (fehér, szürke, foltos és ködszitálás), de aztán elvadulnak a dolgok permet, szitálás/ködszitálás, csepergés, könnyű/heves eső, könnyű/heves zápor/zivatar, akár 8 féle is előfordulhat a napi jóslatban. Vannak alattomos fajták, amit nem is látsz, csak azt veszed észre, hogy minden nedves lesz. Van olyan, hogy látod a levegőben kavarogni a cseppeket és az az érzésed támad, hogy viszintesen haladnak. Meg persze vannak az "őszinték" fentről lefelé, kissebb-nagyobb cseppekben.

Ma bekövetkezett a legrosszabb időjárás, amit otthonról el tudtam képzelni. 8°C és egész napos eső. Kifejezetten barátságtalan motoron, de nagyságrendekkel jobb mint a -8°C havazással... Két fuvar közti várakozás helyét eddig nem nagyon válogattam meg, csak a legközelebbi üres parkolóhelyet kerestem meg. Hidegebb napokon, esetleg egy-egy nagyobb épület szellőzőjét kellett felkeresni, ahol a kiáramó meleg levegő fűti az utcát, de ilyen is akad szinte minden sarkon a belvárosban. Most viszont lázasan kutattam, minden egyes fuvar után az emlékeimben hol, is lehet a környéken megfelelő "esernyő" Paci és lovasa számára.

Farringdonban végezve szinte rögtön beugrott a megoldás, a Központi Vásárcsarnok itt van egy köpésre. Smithfileld (hús) piaca nem túl régi, "csupán" 800 éves. A jelenlegi Viktoriánus épületet 1868-ban építették. Eddig tart a túristáknak szóló rész, Lionel számára a lényeg az épületen gallérként körbefutó, 5m széles üveg előtető.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A modern üveg előtető esztétikusságáról egy viktoriánus épületen lehetne vitatkozni. Viszont szakadó esőben kétség kívül praktikus.Vidáman vettem a Long Lane felé az irányt, tudván, hogy itt igazán elsőosztályú menedéket fogok lelni, nem kell egy 40cm széles párkány alatt szoronganom. (Ami  sajnos nem túl ritka a város egyes részein és néhol még annak is örülni kell, hogy egyáltalán ennyi jut.) Odaérve rácsodálkoztam, hogy ez a nagyszerű ötlet nem nekem jutott először eszembe, több tucatnyi futármotor állt már az eresz alatt. (Nem is tudom, hogy nem jut  ilyenkor az eszembe, hogy esetleg nem én vagyok az első, ebben az esős városban akinek feltűnik ez a kitűnő és extrém ritka menedék lehetőség.)

Pillanatok alatt felmértem a helyet és megállapítottam, hogy itt is ugyanolyan minden mint otthon. Az általam felálított kategóriák, nem tudományosan egzaktak, de nekem valahogy mindíg feltűnnek mikor munkások, kamionosok, taxisok, futárok, stb. gyűlnek össze pihenőre. 

A "Mókamester" ő a társaság közepe, nagy hangon viccet mesél, ugratja a többieket és az arra elhaladó lányokat, itt egy vörös kis Ír fickó. Miután felfedezte, hogy "új hús" van a csapatban (Lionel) megkérdezte honnét jöttem, majd tolmácsolta a többieknek: "Egy vad Hun érkezett közénk, vigyázzatok vele, mert ha csúnyán néztek rá álmotokban elvágja a torkotok!" Értem én a viccet, velük mosolygok, de annyira nem lehetett egyértelmű, mert néhány másik srác sietve megjegyzi: "Ne is törődjek vele, szegény retardált..." Klubtag lettem az "Eső elől bujkálók, luxus várójában".

A "Dagadt" itt persze mindenki annak tűnik most, van akin 3-4 pulóver plusz ugyanennyi kabát van, némelyikük így próbál védekezni az eső és a hideg ellen. (én áldom a jósorsom, hogy volt lehetősőségem megvenni az idáig ténylegesen vízálló ruhám) De itt is feltűnik az extrém mód kövér fickó, a többiek kedvelt szokása a játékosan a hatalmas hasba boxolás.

A "Sírós" neki semmi se jó, állandóan panaszkodik. Állandóan pechje van, a forgalommal a rendőrökkel. A motorja állandóan elromlik. Nem szeretik a diszpécserek és direkt kiszúrnak vele. Mikor címet kap, nyűgös, hogy messze kell érte menni és biztos rossz fuvar lesz. Vígasztaltuk, hogy legalább az eső nem zuhog mint mikor megáltunk, most épp csak csöpög, ez is egy kis pozitívum. Sírós válaszol: "Én  nem látom a különbséget, ez is az is nedves!"

A "Játékos" ahogy megérkezik, rögtön rohan a játégéphez vagy a bukmékerhez. No comment...

Az "Okos" mindent jobban tud és ezt igyekszik meg is osztani. Mindenkinek tanácsokat ad, hogy is kéne ezt jól csinálni. Hatalmas tudása ellenére "furcsamód" mégis ő ül a legszakadtabb motoron és kinézetre is közelebb áll egy hajléktalanhoz, mint a többiekhez.

A "Csendes" nem hallatja a hangját, szinte nincs is itt, de azért a társaság tagja.

A "Menő" új a motorja, márkás ruhája, drága telefonja van. Tulajdonképpen annyira elfoglalt, hogy rá se ér pihenőt tartani, de azért csak szakít rá  egy kis időt, hogy sütkérezzen az irigykedő tekintetekben...

A luxuskörülményeket fokozza az utca túloldalán lévő "Smithfield Cafe" a helyről egy meglepően találó kritikát találtam egy helyi lapon: A környék Zsíros kanala*  Állandó törzsközönsége a futárok. A nap bámely szakában láthatod őket előtte ülni ahogy behabzsolják az ételt mielőtt visszatérnének a munkájukhoz. A Smithfiled Café-ban megállt az idő, unalmas és élettelen a porosodó dekoráció. A helységbe lépve olyan érzésed támad mintha 40 évet ugrottál volna vissza az időben. Az étel egyszerű. Zsíros húsok, zsíros kenyér és úgy általában a zsírról szól minden. A kínálatban hamburgerek, pástétomok, kolbász, és a kiadós (Full English) reggeli. Erős a kávé és a tea. Ha vágyat érzel egy (Full English Breakfast) reggeli elfogyaszására késő délután vagy este, ez a megfelelő hely a számodra. A szakács barátságos, és az ételhez az artériák elzáródásának extrém mód  megnövelt kockázatán felül, mindig jár egy mosoly.

* Zsíros kanál, szleng kifejezés a Brit-szigeteken és Észak-Amerikában használják a kicsi, olcsó, tipikusan a munkásosztály által látogatott éttermekre. (Magyarul: Kifőzde.) A "zsíros kanál" nevet az általános higiénia kevésbé szigorú megközelítése miatt érdemelték ki.;)

1 komment

Címkék: időjárás kaja london motorosfutár

A bejegyzés trackback címe:

https://2010london.blog.hu/api/trackback/id/tr262571346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiisb 2011.01.09. 23:43:50

Tetszik ez a politikailag korrekt megfogalmazás: "az általános higiénia kevésbé szigorú megközelítése miatt érdemelték ki" :)))
süti beállítások módosítása