HTML

London Calling (by me not the Clash)

Hiába kerestem London témájú blogokat a neten nem nagyon találtam olyat, ami aktuális lenne. Vannak persze olyanok amiket még most is frissít a gazdájuk, de ők is évekkel ezelőtt kezdték. Nem sok támpontot találtam a mai viszonyokról, hogy mi a mostanában kezdők története. Hát most kiderül!

Friss topikok

  • Attila J. Balogh: Szia! Küldtem neked egy üzenetet, még a londoni futárkodással kapcsolatban. Ha van időd, kérlek o... (2014.07.27. 11:40) nem eső, nem szennyvíz, még csak nem is patkány de azért mégiscsak csatorna
  • Krisztian1985: Na igen, ez nekem is gondot okoz, a barátok, skóciában még nemigen találkoztam magyarral. Lehet ho... (2013.04.16. 16:45) Vacancy
  • legbalach: szia, üzenetet küldtem, ha lesz egy kis időd, kérlek válaszolj tamas.bereznay@gmail.com címre. elő... (2013.02.07. 12:08) frissítések
  • Ervin Bosnyák: Hello irtam a bloggon keresztül, nem tudom megkaptad-e? Légyszi keress meg a bbosi@freemail.hu cim... (2013.01.30. 19:38) Melyiket szeressem?
  • David Kaps: Szia regota szemezek a blogoddal meg a temaval... Egy ideje pizza futar vagyok de gondolom sejted.... (2013.01.28. 13:24) Padawan

Linkblog

Hogy hívják a rókát kiskorában?

2011.02.09. 22:24 Lionel North

Hányinger... :)))

Szerencsére ez csak a kissebbség (20%) véleménye a NatinalGeographic tanulmánya szerint. Az író szigorúan elhatárolódik ettől a véleménytől!!!

Na de kezdjük az elején. "London mindig is nyitottan állt a bevándorlókhoz..."  noha én erről nem vagyok 100%ban meggyőződve, viszont most egy másfajta bevándorlásról lesz szó. ;) Először fényes nappal egy forgalmas főúton találkoztunk, Lionel és a londoni róka. A járda felől érkezett őkegyelme, szétnézett és miután úgy ítélte meg, elég távol vagyok ahoz, hogy idejében fékezzek minden sietség nélkül átballagott az úton. Nem győztem hüledezni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán sötétedés után többször is összefutottunk. Családiházas övezetekben sötétben szinte hiányolom őket, ha nem találkozunk! Napközben se igazán szívbajosak, de éjjel aztán...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És nem ám csak a külvárosokban:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A számukat 10e-re becsülik ami 16 rókát jelent négyzetmérföldenként.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A II. világháború után költöztek be a városba. A vidéken divatos hajtóvadászatok itt nem érik el őket és akkoriban még haszonállatokat is tartottak a házaknál. Azóta inkább a rágcsálóirtásra szakosodtak és a szemeteseket fosztogatják. Háziállatok eltünését ugyan ma is a számlájukra írják, főleg a hobby-nyulakét. A macskák megtanulták elkerülni őket, kutyát pedig még nem kezeltek vélhető rókamarással, az álatorvosi kollégium tájékoztatása szerint. Sokan pedig még etetik is őket, mivel az íróhoz hasonlóan elbűvölik  őket ezek a vadállatok és az alkalmazkodó képességük.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán persze a kényeztetetés hatására elszemtlenednek:

 

Egy nehéz sorsú róka portéja:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kiváncsiságuk határtalan:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A "szarháziak" bátorsága illetve szemtelensége sajnos nem tesz jót nekik. Egyrész ugye a városi környezet és az elővigyázatlanság párosítása semmilyen élőlénynek nem tesz jót. Másrészt viszont az őket ellenségesen szemlélő kissebség mindent megtesz az irtásukra. Az önkormányzatok megpróbják tisztelni az élethez való jogukat és homokba dugják a fejüket.

Szép dolog a részükről, szemet-hunyni a panaszok felett, (éjjeli vonyítás, szemetesek feltúrása, kikapart gyep) de sajnos privát cégek szakosodtak az irtásukra. (A kormány a hagyományos rókavadászatok betiltásával próbálja a vidéki létet ismét vonzóvá tenni a számukra. Az ötlet nem tűnik rossznak, kérdés, hogy valyon milyen médián keresztül lehet értesítieni erről a célréteget?) Mindennek köszönhetően sajnos a városi rókák becsült átlag-élettatama nem éri el a 1.5 évet. :( 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Én mindenesetre örömmel veszem, hogy itt vannak. Jó érzés egy olyan városban lakni ahol már egy nagyobb pocsolya mellett is kacsák, libák, hattyúk, szárcsák találhatók, a tavak környékén meg kifejezetten tömörülnek. Minden parkban énkesmadarak és mókusok. Nállunk is láttam a kerben a fákon mókust, habár errefelé nem olyan kezesek mint a belvárosi parkokban. Na és persze a mai főszereplőim a rókák...

Viszont attól tarok, valahogy így kedem érezni már magam, úgyhogy búcsúzom mára:

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: london rókái

A bejegyzés trackback címe:

https://2010london.blog.hu/api/trackback/id/tr842650606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása