HTML

London Calling (by me not the Clash)

Hiába kerestem London témájú blogokat a neten nem nagyon találtam olyat, ami aktuális lenne. Vannak persze olyanok amiket még most is frissít a gazdájuk, de ők is évekkel ezelőtt kezdték. Nem sok támpontot találtam a mai viszonyokról, hogy mi a mostanában kezdők története. Hát most kiderül!

Friss topikok

  • Attila J. Balogh: Szia! Küldtem neked egy üzenetet, még a londoni futárkodással kapcsolatban. Ha van időd, kérlek o... (2014.07.27. 11:40) nem eső, nem szennyvíz, még csak nem is patkány de azért mégiscsak csatorna
  • Krisztian1985: Na igen, ez nekem is gondot okoz, a barátok, skóciában még nemigen találkoztam magyarral. Lehet ho... (2013.04.16. 16:45) Vacancy
  • legbalach: szia, üzenetet küldtem, ha lesz egy kis időd, kérlek válaszolj tamas.bereznay@gmail.com címre. elő... (2013.02.07. 12:08) frissítések
  • Ervin Bosnyák: Hello irtam a bloggon keresztül, nem tudom megkaptad-e? Légyszi keress meg a bbosi@freemail.hu cim... (2013.01.30. 19:38) Melyiket szeressem?
  • David Kaps: Szia regota szemezek a blogoddal meg a temaval... Egy ideje pizza futar vagyok de gondolom sejted.... (2013.01.28. 13:24) Padawan

Linkblog

Piroska! Mi van a kosaradban?

2011.02.17. 23:12 Lionel North

Íme a Teve. Ti is látjátok a két púpját?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Múltkor látogatóban voltam Mr. Olimpiánál és a fiai faggattak miért van motorom?

"Mert azzal dolgozik" – válaszolta az apjuk.

"Motorral dolgozol... Akkor te vagy a PIZZÁS!" – állapították meg kórusban. ;)

Hiába már ilyen fiatal korban (2-4-5) tisztában vannak vele, hogyan kerül a pizza az asztalra. ;) Az viszont piszkos nagy rejtély maradt a számukra mit is csinálhatok tulajdonképpen, ha nem vagyok pizzás és mégis motorral dolgozom. ;)

Míg a WestEnd-nél dolgoztam arra a megállapításra jutottam, hogy szinte csak az ügyvédek használnak futárt. Mindenféle unalmas borítékok, ügyvédtől-ügyvédnek, ügyvédtől-ügyfélnek esetleg ügyvédtől a bíróságra. Nem volt túl változatos a felhozatal. Itt is van boríték szép számmal, de azért akadnak bőven érdekesebb dolgok is. Az hogy a hétfői (Bálint) nap mennyire érintette a futárszakmát gondolom nem kell mondani, még éjjel is vörös rózsa csokrokkal álmodtam.

Futárt akkor rendel az ember, ha épp nem ér rá postára várni, tehát sürgős a dolog. Ezek után a "sürgős" jelszóval ellátott csomagok kicsit még jobban kiemelkednek a többi közül. Például útlevél szállítás a reptérre. Filmkópia szállítás az egyik moziból a másikba. Gyógyszer a kórházból a világvégén lévő patikába, de kaptam már valami "fura vasat" is (ami ha tippelni kell combnyak-törésnél használt protézis lehetett) azzal az utasítással, hogy a címen (szintén kórház) ne tököljek a postázóval, hanem vágtassak egyenesen a sebészetre, már várják...Legközelebb egy még dobogó szívet fogok kapni?!

Van még a cégnek egy "helper" megnevezésű szolgáltatása. Ebbe aztán bármi belefér. Segítség a mosógépszerelőnek, hogy ne egyedül kelljen kicibálnia a konyhapultból a javításra váró mosógépet. Autó - amibe a gazdája bezárta a kulcsot - őrzése míg hazataxizik a pótkulcsért. Vízumért sorban-állás a nagykövetségen. (Némelyik nagykövetségen nem csípik az "ügyintéző irodákat" ezért bevezették az 1ember, 1 nap, 1 kérelem szabályt. Az "ügyintéző irodák" úgy cselezik ki a dolgot, hogy futárokat hívnak és mindenki kap egy kérelmet és azzal mehet sorban-állni. Nem lehet kifogás a követség részéről, minden egyes kérelmet másik ember ad be. Tegnap 17-en(!) voltunk reggel az algériai nagykövetség előtt, egy tájékozatlan járókelő azt hihette, hogy ide költözött a cég.)

Kellemes szórakozás még a "szerződéses" munka. Jó hír fix az összeg aznapra, nem kell aggódj mennyi jön össze, vagy mennyi nem, ha egy be nem tervezett 1 órás várakozás miatt felborul a diszpécsered által eltervezett menetrended. Kevésbé jó, hír, hogy ez gyakorlatban azt jelenti, hogy kapsz 15-20db mobiltelefont és szórhatod szét őket a címekre, tart ameddig tart. Ha szerencséd van irodaházak és mindenhol ott tudod hagyni napközben. Ha magánházas körzetet kapsz, akkor hagyj fel minden reménnyel, de a vacsoraidőben való hazaérkezés illúziójával mindenképp.

Amikor egy CGI stúdióból viszek anyagot mondjuk a WarnerBros-hoz veszettül kíváncsi vagyok mi lehet benne. Amikor viszont véletlenül meghallom, hogy "Icuka írjon meg egy £400.000 csekket, aztán hozza be aláírni. A futárnak meg mondja azt, hogy vigyázzon rá, mert bizalmas anyag van a borítékban..." Ugyan az alatt a 4-5 nap alatt míg a bank beváltja a csekket 1000x le lehet tiltani azt, tehát 3.személynek gyakorlatban semmilyen értéket nem képvisel, mégse túl felemelő a gondolat, hogy a biztosításom £10.000-ig fedezi a csomagban keletkezett kárt. Ilyenkor jobban szeretném nem tudni mi van nálam, a nyugalmamnak mindenesetre jobbat tenne.

Vidéki kastélyba szállítottam. Véletlenül a háziúr nyitott ajtót. Hosszas kotorászás után szégyenkezve nyújtott át egy £10 bankjegyet. Őszintén szégyenkezett, hogy nem talált tisztességes borravalóra való kp-t magánál. Remélte azért nem sért meg vele és ha legközelebb jövök ígéri kipótolja. Ezen ne múljék jövök én legközelebb is! :) Nem is csak az anyagiak miatt, de piszkosul kíváncsi lennék szerinte mennyi egy futár tisztességes borravalója?! Én már akkor is boldog vagyok ha kapok egy teát. Arról nem is beszélve, ha nagy-ritkán beesik £2-£4 apró, de átlagban inkább a tea/kávé jellemző...

Aztán persze ahogy múlik az idő az állandó felszerelésem is gyűlik. Szerszámkészletet az első napokban vettem. Imbuszkulcs készlet és szigszalag volt az első bővítés. Aztán paci reggeli makrancosságának köszönhetően egy "bikázó-akkumulátor" is figyel. Vésztartalék pulóver és nadrág mellé beszereztem egy a mentősök által használt "vészhelyzeti testhő-visszaverő fóliá"-t. Ez utóbbit a Csys-nél szerzett első tapasztalatom inspirálta. Arra jutottam, hogy egyáltalán nem esélytelen, hogy a világvége tábla után pár mérfölddel esetleg lerobbanjak az éjszaka közepén és 6órát kelljen várnom a mentésre. Éjjel még mindig fagypont közelében van a hőmérséklet és esetleg zuhogó esőben...

2.5 hónap alatt 5 defekt az eddigi mérlegem. Már épp kezdtem kicsit elbizonytalanodni, hogy én csinálok valamit rosszul, de a srácok megnyugtattak, hogy szimplán balszerencsés vagyok. A céges átlag havi 1 defekt/fő ehhez képest az én 2hét/defekt arányom sok, de egyáltalán nem extrém. :( Viszont arra a kérdésre, hogy ők mit tesznek egységes kuss volt a válasz. Aztán kicsit később az egyikük félrehívott és óvatosan dugdosva, mint az utcán füvet kínáló raszták, megkérdezte: "Nincs még ilyened?"

A T-alakú szerszámokat látva azonnal világosság gyúlt a fejemben, hiszen én ilyet már láttam az otthoni gumis használta. Kifejezetten motorosoknak gyártott verzió még CO2 patronok is vannak benne, ha az út szélén törne rád a javíthatnék és nincs kéznél kompresszor. Természetesen errefelé szigorúan illegális! :) Éppen ezért kereskedelmi forgalomban nem kapható, de ha szemfüles vagyok szerezhetek magamnak egyet. Hm, nem tudom milyen nepperek árulják az ilyesmit futár körökben, de ha valamit nem kapsz meg boltban akkor itt van jó barátunk az e-bay. (Az egyesült királyságban tilos a ZR jelölésű gumik javítása. Nagyon helyes nem túl jó jel a barkácsolás egy 300km/h-ra alkalmas gumin. Igaz errefelé max. 70MPH (110km/h) a maximálisan megengedett sebesség az autópályán, én pedig szabálytisztelő kis-mókus lévén még nem mentem 100MPHnál többel és tartósan utazni egyébként se lehet idom nélkül 80MPHnál többet. Egyébként meg az itthon ezzel a módszerrel javított gumim 60.000km szolgált ki, gyakorlatilag a gumi egész élettartamát. Ha otthon jó volt itt is jó lesz!) És máris ott figyel a készletben a javító-szett is, aztán a gyakoriságot figyelembe véve lőttem egy minikompresszort is. Sajnos tesztelhettem is már őket. :( Jelentem kitűnően működik! :)

Búcsúzóul egy lökhárító matrica felirat: "I don't need airbag, I will die like a man!"

Nem kell légzsák, férfiként halok meg!

Szólj hozzá!

Címkék: munka felszerelés közlekedés futár motorosfutár londonban

A bejegyzés trackback címe:

https://2010london.blog.hu/api/trackback/id/tr652669373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása