A hétvége emlékezetesebb eseményei véget értek azzal, hogy "hajnalban sovány vadmalac vágtában" elmenekültem a padtól ahol az éjszakát töltöttem. A haza vonatozás kicsit hosszabbnak ígérkezett mint idefelé. Hiába 80Km-rel rövidebb az út mint Manchesterig volt. Azt az akadályt a Pendolino 200km/h-val vette átszállás nélkül. Visszafele viszont 4 átszállás amiből az egyik "vonatpótló autóbusz" és a többi is helyi személyvonat, sokkal szerényebb sebességgel.
A Pendolíno-t egyébként ugyanaz az Alstom gyártja aki a 4metró kocsijait. (Mellesleg a londoni metróban se kevés Alstom kocsi közlekedik, itt vajon miért jók?) A forgalomba állítás itt se volt bonyodalommentes. A vonat tervezési sebessége ugyanis 230km/h, de a pálya nem alkalmas ekkora sebességre. Érdekes módon mégsem kiáltották ki azonnal selejtnek a vonatot, csupán korlátozták a menetrend szerinti sebességét "szerény" 200km/h-ra...
Az már csak apró ráadás, hogy én aki a tájékozódóképességemből élek, rögtön az első adandó alkalommal rossz vonatra szálltam...
Hazaérve két zacskó gumicukrot kellett felfalnom mire helyreállt a lelki békém.
Chris (az eladó) még szombat este felhívott, hogy sikeresen hazaértem-e? Ki kellett ábrándítsam. Viszont nagyon korrektül viselkedett azonnal megkérdezte küldjön-e pénzt vagy egyéb segítséget. Türelmét kértem, hiszen fogalmam se volt még mekkora a kár. Nem várta meg míg kiderítem, ma megjött a csekk, mellette egy bocsánatkérő levél és a költségtérítés az alábbiak szerint: egy komplett bontott motorblokk ára, szállítási költséggel + a beszerelés ára + a vonatjegy ára. Nem gyenge hozzáállás, még távolról sem biztos, hogy cserélni kell a blokkot, a szervizben is azzal vigasztaltak, hogy tudnak olyan Deuvilleről ami hűtés nélkül megjárta nyáron a Francia riviérát és hazahozta a gazdáját! (akárhogy nézem az minimum 2500km respect) Nálunk mikor csinálna egy eladó ilyet?! Esetleg ha bepereled számla ellenében kifizeti a javítást, nem hogy a létező legrosszabb forgatókönyvet feltételezve, mindent kifizet, önként, előre. (ugyan nem ismerem az angol törvényeket, lehet hogy nem volt annyira önkéntes a dolog? de nem hinném)
Már régebben is sejtettem, hogy biztosítást azért köt az ember, hogy megnyugtassa a lelkét és nem azért, hogy baj esetén használja. Miután eltelefonáltam három nap alatt £13.50 végre visszaigazolták az élő biztosításom, de jobbnak láttam magam megoldani az ügyet. Megveszem az alkatrészt (vonatjegyet retúrt vettem mindössze +£1 az egyirányúhoz képest a helyszínen váltva) visszavonatozom, beszerelem és simán hazajövök Devilkével. (Hö-hö optimizmusom már-már a gyengeelméjűség határait súrolja.) Utánanéztem az alkatrésznek a neten, £52,50 + postaköltség az utángyártott vízpumpa fedél. Igen ám de 6-7 munkanapra vállalták volna a szállítást. Felhívtam a helyi Honda kereskedést: "ha megrendelem, £81 lesz és itt van holnapra", volt a válasz. Uhh mit lehet itt tenni? Elhatároztam, hogy megrendeltem. Ha várok még egy hetet, akkor többet bukok a Teve bérleti díján, mint amennyivel olcsóbb az utángyártott. Arról nem is beszélve, hogy gondolom Rory se lenne felhőtlen boldog, ha plusz egy hetet foglalom a helyet a garázsában. A meglepetés akkor jött mikor visszahívtam a Honda kereskedést, ezerrel bocsánatot kértek a félretájékoztatásért, félreértettek és a "vízpumpa házra" adtak ajánlatot, a fedél £48 lesz. Mivan? A gyári Honda alkatrész olcsóbb mint az utángyártott?
Mindjárt itt a hétvége kalandra fel!
Néhány kép a túráról.