HTML

London Calling (by me not the Clash)

Hiába kerestem London témájú blogokat a neten nem nagyon találtam olyat, ami aktuális lenne. Vannak persze olyanok amiket még most is frissít a gazdájuk, de ők is évekkel ezelőtt kezdték. Nem sok támpontot találtam a mai viszonyokról, hogy mi a mostanában kezdők története. Hát most kiderül!

Friss topikok

  • Attila J. Balogh: Szia! Küldtem neked egy üzenetet, még a londoni futárkodással kapcsolatban. Ha van időd, kérlek o... (2014.07.27. 11:40) nem eső, nem szennyvíz, még csak nem is patkány de azért mégiscsak csatorna
  • Krisztian1985: Na igen, ez nekem is gondot okoz, a barátok, skóciában még nemigen találkoztam magyarral. Lehet ho... (2013.04.16. 16:45) Vacancy
  • legbalach: szia, üzenetet küldtem, ha lesz egy kis időd, kérlek válaszolj tamas.bereznay@gmail.com címre. elő... (2013.02.07. 12:08) frissítések
  • Ervin Bosnyák: Hello irtam a bloggon keresztül, nem tudom megkaptad-e? Légyszi keress meg a bbosi@freemail.hu cim... (2013.01.30. 19:38) Melyiket szeressem?
  • David Kaps: Szia regota szemezek a blogoddal meg a temaval... Egy ideje pizza futar vagyok de gondolom sejted.... (2013.01.28. 13:24) Padawan

Linkblog

Szelíd motorosok

2012.05.19. 19:03 Lionel North

Többen kerestetek meg, hogy gondolkodtok rajta szeretnétek motoros futárok lenni. Szívesen segítek, de addig is az érdeklődők (de főleg az érdeklődés hatására megrettenők) nagy számára való tekintettel „előszűrés” gyanánt olvasd el néhány gondolatom a melóról. Ha maradt még kérdésed ezután is, továbbra is szívesen segítek amiben tudok és válaszolok az ilyen jellegű kérdésekre ha megkerestek:

- van-e helyismereti teszt? : igen van

- hogy lehet rajta átjutni „helyismeret" nélkül?: ügyesen (bővebben e-mailben)

Természetesen nem motorosfutár jellegű kérdésekre is szívesen válaszolok.

 

Mit szeretnél tőlem? Beszéljelek rá, vagy beszéljelek le róla? ;) Talán kísérletet teszek az előbbire is, de lehet úgy fog tűnni inkább az utóbbi a célom. Pedig nincs is vele célom, csak őszinte leszek hozzád.

Első gyakorlati kérdés, hány éves vagy? Második kérdés mióta van jogsid? Ha a válasz több mint 25 illetve 2 akkor motor nem kell hozzá, vagy inkább eszedbe ne jusson sajátot venni…

A jogsi mindenképp (jó ha) angol. Tehát az első lépés, hogy be kell slattyogj az első postára és kérned egy jogosítványcsere nyomtatványt. A mellékelt tájékoztatónak megfelelően kitölteni, pénzt (£50+5 ha jól emlékszem) mellékelni és visszaküldeni. Aztán két hét és megérkezik az UK feliratú. Orvosi érvényességének lejárta a 70. születésnapod dátuma mínusz egy nap! Nagyon komoly! Mindez persze magyar motoros jogosítvány esetén, ha csak autós van az se reménytelen, csak kell tenni egy CBT nevű vizsgát ami olcsóbb mint egy full motoros jogsi és fél nap alatt megvan. Ezzel az igazolással, plusz "B"kategóriával vezethetsz már motort, igaz csak 125kcm-ig. (és a tanulók "L" betűjét is fell kell tüntetni a mocin)

Ha van „A” akkor a Courier Systems-nél (ahol én voltam motoros) Honda CBF500 a kezdőmotor (ha nagyon hisztizel érte esetleg 600as, ha szerencsés vagy és van szabad belőlük a garázsban) ha nics motoros jogsid, akkor 125ös Liberty(?)

Ha saját motort szeretnél: Mint már említettem motort ne akarj venni, csak ha nem felelsz meg a követelmények valamelyikének. (25+év, 2+éves jogsi) Ha venni kell, nem az ára a gond hanem az, hogy évente a 1.5-2x(!!!) rá kell költsd a vételárnak a biztosításra! (sima kötelező nem jó, ugyan az ára annak is az egekben, de neked futár biztosítás kell ami a többszöröse a simának és nem lehet meglógni, sok mindenben linkek de ezt ellenőrzik folyamatosan)

Self-employed kéne legyél hozzá, de ez senkit nem érdekel (az elején legalábbis) aztán persze a hivatalos 90napos határidő elteltével illik meglegyen.

Angolul legalább annyira kéne tudnod, hogy felvetesd magad. Ezt kifejtettem korábban is. Nem tudom, hogy gondolják néhányan, hogy az angol nyelvtudás hiánya egy jelentéktelen kis probléma egy olyan országban ahol az anyanyelv az angol? ;)

Álmokkal és illúziókkal (szeretek motorozni, jó lenne pénzt is keresni vele) máshol tessék érdeklődni. Ha minimálbérért mosogatsz feketén, plusz 100% kifizetetlen túlórával, ez egy jó lehetőség lehet kitörni belőle. Szóval kitörni egy ilyen létből megfelelő meló, de másra? Talán még elkezdeni az itteni életed, de csak akkor ha ki tudod várni míg megérkezik a jogsi és azon túl is van elég tartalékod legalább két hétre. Fizetés hetente. Az első heti fizut viszont a második hét péntekén kapod meg. Addig viszont tankolni és élni kell.

Hogy miért mondom mindezt? Hát akkor hadd szóljak néhány keresetlen szót a dologról. Hogy egy átlag futár mennyit keres nem tudom. Csekket szépet vittem haza, de nem voltam átlagos. A cég legjobb 3 embere közt tartottak számon míg motoroztam. De minimálbérnél többet talán úgy is lehet csinálni, hogy beledöglesz, IMHO. Ha heti öt nap 10 órát be vagy jelentkezve nincs bérleti díj a motorra. A csekk egyébként „nettó” a cég követelési szempontjából.  Levonják belőle a szerviz-általányt, a „communication charge-t”, meg a kauciód (amit ha egyben adod vissza a technikát kilépéskor visszakapsz) Szóval a csekkből már csak tankolsz, meg persze adózol 20% és utána ami marad az a tied. Elvileg. A motoros-csizma fogyóeszköz 2-3 hónap alatt egy minőséginek is elkopik a talpa (köszönhetően a lámpák előtti „megnövelt tapadású” különleges burkolatnak) Kesztyű, sisak plexi félévente, de csak akkor ha nincs dekk. Mert akkor aztán lehet a savingsbe nyúlni rendesen. És garantálom neked, hogy lesz dekk. Az „juttatás” a meló mellé. Ha más nem hullafáradtan hazaérve átesel a gépen mikor leszállsz mert, az emlékeidben ugyan úgy él a dolog, hogy kihajtottad a standert a valóságban persze nem. Ez általában egy kuplung illetve fékkart számláz per alkalom attól függően melyik oldalra dől. De hajnali kettőkor frankón már frankón el lehet aludni 60-nal (mph!) az autópályán. Nem ám egy kényelmes meleg autóban, azt minden balek meg tudja csinálni. Egy vérprofi mint te (vagy én), motoron, 3°C-ban vacogva, esőben, felhajtott sisakkal, átázva, idióta dalszövegeket ordibálva a nyeregben állva küzd az elalvás ellen és mégis…  (sose hittem volna el senkinek, hogy ez sikerülhet, de te mégis jobban tennéd ha elhinnéd nekem) Mondjuk te voltál a hülye minek vállaltál el egy oda vissza 400mérföldes kanyart délután 5kor? Ezen az se segít, hogy rasszista leszel. (Élősködőkkel ellátott, keleti szomszédunktól származó, szeplős farpofájú, vörös, lapátfogú, ősi mesterséget űző, édesanyát vízionálsz a diszpécserednek.) Az eső meg csak esik. Kivéve ha szakad és hidd el barátom nincs az a cucc amiben szárazon végig lehet nyomni ezt a távot. (Ekkor jönnek azok a gondolatok, hogy a fenti kedves mamának azt kívánod, bár vettek volna énekórákat a fiával együtt <szó-dó-mi-záció> természetesen szárazon és nem nedvesen mint amilyen te vagy! Aztán arra a következtetésre jutsz hogy az a perverz állat még élvezné is… Ez előbb mélységesen elkeserít, aztán már csak az tart életben, hogy elképzeled a fazont ahogy letolt gatyával fogja a bokáját, miközben egy bábolnai tenyész-csődőr nyihog fel mögötte kéjesen. Habár ki tudja egy olyan perverz állat, aki képes neked felajánlani egy ilyen (mazochista) melót talán még erre is bukna…)  Ez persze nem általános…

Már hogy lenne az?! Az útlevél-ügynökség (a motorosok legfőbb ellátója) a „same-day” vízumokat elvileg este hétkor adja ki, de te örülsz majd, ha fél nyolcnál nem vársz rá tovább. És matekozzunk egy kicsit. Motoron 70p/mile a taksa. Az-az egy a cég által hirdetett 5-700 lehetséges csekkért cirka 1000mérföldet kell gurulj, rakottan. De mivel kihasználtságod közelít az 50%-hoz, (Mégis milyen visszafuvar legyen este 11-éjfélkor mondjuk Leeds-ből?) máris 2000 mérfölddel számolhatunk. Volia 3-3.5 ezer km hetente! Az még heti hat munkanappal is napi 600km körül van még testvérek közt is. (Aki motorozott már ennyit az el tudja képzelni mit jelent. Ez mindenesetre csak képzelgés, más kipihenten jó időben és más fagypont közelében több hete fáradtan. Aki nem motorozott még annak most kéne abbahagyni a gondolkodást rajta…) Ennek 1/3-a ¼-e város a szerencsédtől függően. He-he említettem már hogy a 11hazaérkezés nem ritka, de becsúszik az éjfél egy óra is? Visznylag ritkán érsz haza hajnali kettőre még ritkábban háromra és mindössze két alkalomra emlékszem akikor 5körül…

A kollégáim minden kacifántos jelzőt kerülve egyszerűen csak „te egy állat vagy” fordulattal éltek ha a melómról volt szó. Egy időben azért húztak, mert „nem csoda, hogy nem jelent problémát nekem a baloldali közlekedés, hiszen a városban szinte végig forgalommal szemben megyek”. Volt benne némi igazság, ha állt a sor én előztem (Londonban pedig a sor mint olyan szériatartozék reggel 7től este 10ig ) és olyan apróságok, mint a szembejövők nem igazán izgattak…  De persze heti 6 nap napi 16-18 óra csapatás meghozta a gyümölcsét, itt kifejtettem már bővebben: http://2010london.blog.hu/2011/04/12/jutalomjatek_hempergessel_ii

Maradt még kérdés mi a különbség motorozás és motoros futárkodás közt?

Azért nem eszik olyan forrón a pitét… 

„Nem kell besz@rni!” –mondta a papagáj a macska szájában. Nem az elriasztásod volt a célom, de már nem mondhatod, hogy erről nem szóltam. ;)

Nem egy életcél ez a meló, de a "hagyományos" kezdő melók (mosogatás-raktári munka-szállodairabszolga-takarítás) után/helyett ugródeszkának jó. További pozitívum, hogy állandóan van felvétel azonnali kezdéssel. (Ja ők nem tartanak ilyen tájékoztatót előre mint én, van is fluktuáció rendesen.) Viszont ha kibírsz három hónapot, kicsit vágod már a várost, akkor át tudod kunyerálni magad „furgon”-ra. Ott nyugisabb az élet és az asszony se csak egy koszos, csontáfagyott, fáradt hullát lát belőled esténként. Aztán ha ő is dolgozik legalább minimálbéren, kaptok lakáshitelt. Azt 10 év alatt ki kell fizetni és ha kész, ki kell adni, hazaköltözni és mivel még fiatal vagy 40 évesen lesz mai árfolyamon havi  350.000Huf „nyugdíjad” a bérletből. (Persze ettől még nem lesz jobb mint otthon, de itt legalább látom értelmét gürcölni.)

Ez így bíztatóbban hangzik?

Egyébként meg dolgod van! Fogod az útleveled a jogosítványod meg 55fontot és tepersz Wimbledonba a DVLA-hoz jogsiért! Ha végeztél vele keress meg, hogy mire megjön a jogsi meg tudd oldani a felvételi tesztet aztán másnaptól meló!

 

1 komment

Címkék: anglia motoros motor munka időjárás baleset london eső állás álláskeresés biztosító jogosítvány futár motorosfutár munkaruha járművek hempergés motorosfelszerelés motorosruha sztahanovista

A bejegyzés trackback címe:

https://2010london.blog.hu/api/trackback/id/tr294669920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

L_overdosed 2012.12.21. 09:34:58

Hello,
A napokban végeztem a blogod végigolvasásával. Fergetegesen irsz, függövé lehet válni!
Gratula és le a kalappal,ahogy épited a jövöd, jó látni a lendületed!

Bár gondolom,te kivételesen nem osztod az ősmotorosok szlogenjét, miszerint "úton lenni Élet, megérkezni Halál" ;)
Söt,még Nagy Feró is jól átvert ezzel a "8 óra munka, 8 óra pihenés..." kamu dumával. ;)

További sikereket kivánok, és további posztokat is!

LD
süti beállítások módosítása