HTML

London Calling (by me not the Clash)

Hiába kerestem London témájú blogokat a neten nem nagyon találtam olyat, ami aktuális lenne. Vannak persze olyanok amiket még most is frissít a gazdájuk, de ők is évekkel ezelőtt kezdték. Nem sok támpontot találtam a mai viszonyokról, hogy mi a mostanában kezdők története. Hát most kiderül!

Friss topikok

  • Attila J. Balogh: Szia! Küldtem neked egy üzenetet, még a londoni futárkodással kapcsolatban. Ha van időd, kérlek o... (2014.07.27. 11:40) nem eső, nem szennyvíz, még csak nem is patkány de azért mégiscsak csatorna
  • Krisztian1985: Na igen, ez nekem is gondot okoz, a barátok, skóciában még nemigen találkoztam magyarral. Lehet ho... (2013.04.16. 16:45) Vacancy
  • legbalach: szia, üzenetet küldtem, ha lesz egy kis időd, kérlek válaszolj tamas.bereznay@gmail.com címre. elő... (2013.02.07. 12:08) frissítések
  • Ervin Bosnyák: Hello irtam a bloggon keresztül, nem tudom megkaptad-e? Légyszi keress meg a bbosi@freemail.hu cim... (2013.01.30. 19:38) Melyiket szeressem?
  • David Kaps: Szia regota szemezek a blogoddal meg a temaval... Egy ideje pizza futar vagyok de gondolom sejted.... (2013.01.28. 13:24) Padawan

Linkblog

"Cégünk mindíg az ön rendelkezésére áll asszonyom..."

2010.11.08. 23:39 Lionel North

A tegnapi nap a "beetetés" volt 20°C napsütéssel. Ma arra ébredtem, hogy hideg ocsmány szél csapkodja a még ocsmányabb esőt az ablakhoz.
Mivel az időm és a pénzem jelenleg fordított arányosságban állnak egymással, így busszal (tudom-tudom csak a balekok járnak busszal, de hát egy munkanélküli ne nagyzoljon.) indultam Mr. Olimpiához. Illetve először a saját kába-kövemhez a Victoria pályaudvarhoz igazolványképet csináltatni és a postára felmarni egy D1-es igénylőlapot.
Mr. Olimpia kezdeti gyanakvását félretéve meglepően barátságosan fogadott. Majd a D1-es igénylőlaphoz mellékelt tájékoztató alapján kisütöttük, hogy tul'képpen alá se kell írnia, ha személyesen be akarom vinni a DVLA irodába Wimbledonba. Viszont ha így alakult a dolog átmentem pofátlanba és megkérdztem vállalna-e nekem alibi címet?  Esetleg írhatna a banknak, hogy nála lakom. Mondjuk valami bérleti szerződés félét... Nem zárkózott el teljesen, szerinte ugyan nem lesz jó a banknak, de kérdezzem meg, ha elfogadják üsse kő ennyit megtehet értem.
Elrongyoltam a városközpontba és elsőnek a Barclays esett az utamba. Elmeséltem nekik, hogy én biz' egy folyószámlára vágyom.
Semmi akadálya - válaszolták - lássunk neki.
Elsőnek lássuk: "proof of identity" (személyazonosság igazolása) EU-s útlevél very nice.
Na akkor másodiknak lássuk: "proof of adress"
őőőőő...izééééé Mire is teccik gondolni?
Hát pl UKjogosítvány. Na az nincs.
Akkor valami névre szóló számla. Mégis honnét?
Akkor bankszámla kivonat?

Mégis ki az a marha aki ilyet hoz magával otthonról? (az aki olvas fórumot és tuggya, hogy az ilyesmi "useful" lehet ilyenkor) Tehát hősünk magabiztosan mappát ránt elő és átnyújtja a megfelelő sajtcetlit a kevésbé magabiztos ügyintézőnek. Aki aztán annyira elbizonytalanodik, hogy manager-ért kiált. Az felséges managger úr az "újjonan érkezett bevándorlóknak tartogatott extra lenézéző modorában" közli, hogy ez egy magyar s***r, nekik UK banktól kell bankszámla kivonat. Úgyhogy szedjem össze magam és prezentájak egy olyat ha az ügyfelük akarok lenni.

Csókolom ha lenne UK folyószámlám konkrétan magasról teennék a Barclays-ra. A naccságosúr elvonulása után az ügyintéző megsúgja, hogy ezt úgy szokás intézni, hogy ha van itt barátom akkor pl a vízet a nevemre írja, kijön az első számla, akkor a névátítás mehet vissza, de nekem már lesz egy szála a kezemben 1-1,5 hónap alatt simán el lehet intézni. Ja simán... Ezek után elballagtam a Halifax-ba alapvetően itt is elhajtottak, de az ajánlott "solution" az volt, hogy igényeljek az interneten, oszt' eldöntik akarnak-e "proof of adress" nélkül is ügyfelüknek. Ha csoda történne visszahívnak kb egy hét múlva...
A következő 5 kísérletre még a látszatot se nagyon próbálták fenntartani, kb. a "hülye vagy? mit akarsz itt? húzzál haza!" stílusban raktak ki. London kimutatta a foga fehérjét már a 2. napomon. Nice!

"cégünk mindíg az ön redelkezésére áll asszonyom..."

8. kisérlet találtam egy Loyds fiókot. Ahol felvilágosítottak, hogy egy számlanyitás komoly dolog, ahhoz ám egy "personal banker" kell jelentsen az bármit. " Sajnos pillanatnyilag az összes ügyintézőnk foglalt, kérjük tartsa a vonalat januárig, vagy hagyja el a bankfiókot azonnal!" Na szép, így még nem ráztak le, nagyon kreatív!
Én viszont renitens ügyfélként nem hagytam magam lerázni és taktikát váltottam. Rettegve körülnéztem és "kiskezitcsókolomhoz" közelebb hajolva (hogy a körülöttem álló kismamának és járókeretes öregúrnak álcázott potenciális rablógyilkosok meg ne hallják) elsuttogtam neki, hogy tetemes mennyiségű készpénz van nálam és hát ugye rettegek vele az utcán közlekedni. Tracy kedvest egyrészt meglephette az őszinteségi rohamom, másrészt ezután el se engedhet hisz azzal, hogy kienged az utcára ő is potenciális bűnrészessé válik hiszen lehetővé teszi, hogy megrablógyilkoljanak. Mindenesetre megkérdezte mégis konkrétan mennyi az a tetemes összegű kp? A "tetemes összeg" becslésem szerint Tracy 1/4 max.1/3 havi fizetése lehet mégis (egy olyan országban ahol Mr.Olimpia saját bevallása szerint 10éve nem volt Ł20-nál több kp a pénztárcájában, mert még a reggel kávét is kártyával fizeti) megtette a hatását. Tracy most már komolyan elgondolkodott azon hogy menthetné meg az életem és szerencsémre egyszercsak felcsillant a szeme! Sajnos a folyószámla nyitáshoz kötelező "proof of adress"től semiképp nem tud eltekinteni, de kitalált valamit. Az ötlet abból áll, hogy "savings acc."-ot tud nekem nyitni, hiszen ahhoz nem kötelező neki "proof of adress"t kérni. Viszont a "savings acc."ra be tudok fizetni nem lesz nálam kp, de ezzel "két legyet egy csapásra" sytem indul mivel a "savings acc."-ról tud nekem adni bankszámlakivonatot akár azonnal is, amit utánna használhatok "proof of adress"ként a folyószámla nyitáshoz!
Egy Monthy Python idézet jár csak az fejemben:
"Hülye Angolok! Angol Hülyék!" 


 

3 komment

Címkék: kaja london adminisztráció bankszámla

A bejegyzés trackback címe:

https://2010london.blog.hu/api/trackback/id/tr882445506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pola12 (törölt) 2010.11.21. 10:22:12

1 kérdés, én is vmi hasonlóra gondoltam, saving acc.-ra nyitáshoz, tudom, h indiszkrét a kérdés, de kb mennyi összeggel lehet egy ilyet megnyitni?

Lionel North 2010.11.21. 17:12:41

Állítólag akár Ł10 is megnyithatod, nem tudom mi benne az igazság, nincs benne tapasztalatom.
Nállam azért több volt készül az új bejegyzés...

Vektorigo · http://iranylondonblog.hu 2011.04.03. 22:19:57

@pola12 (törölt): én 5 fonttal nyitottam a Barclay-snál.. bár enekm volt proof of adress-em, meg rendes bankszámlám a LLoydsnál
süti beállítások módosítása