HTML

London Calling (by me not the Clash)

Hiába kerestem London témájú blogokat a neten nem nagyon találtam olyat, ami aktuális lenne. Vannak persze olyanok amiket még most is frissít a gazdájuk, de ők is évekkel ezelőtt kezdték. Nem sok támpontot találtam a mai viszonyokról, hogy mi a mostanában kezdők története. Hát most kiderül!

Friss topikok

  • Attila J. Balogh: Szia! Küldtem neked egy üzenetet, még a londoni futárkodással kapcsolatban. Ha van időd, kérlek o... (2014.07.27. 11:40) nem eső, nem szennyvíz, még csak nem is patkány de azért mégiscsak csatorna
  • Krisztian1985: Na igen, ez nekem is gondot okoz, a barátok, skóciában még nemigen találkoztam magyarral. Lehet ho... (2013.04.16. 16:45) Vacancy
  • legbalach: szia, üzenetet küldtem, ha lesz egy kis időd, kérlek válaszolj tamas.bereznay@gmail.com címre. elő... (2013.02.07. 12:08) frissítések
  • Ervin Bosnyák: Hello irtam a bloggon keresztül, nem tudom megkaptad-e? Légyszi keress meg a bbosi@freemail.hu cim... (2013.01.30. 19:38) Melyiket szeressem?
  • David Kaps: Szia regota szemezek a blogoddal meg a temaval... Egy ideje pizza futar vagyok de gondolom sejted.... (2013.01.28. 13:24) Padawan

Linkblog

Egyer hopp máskor kopp, most leginkább kopp

2011.05.10. 20:15 Lionel North

12 hét pihenő következik. Fait accompli, nincs mit tenni. Itt nem segít se szerencse, se találékonyság, se szorgalom. Főleg, hogy az utóbbival mindig is hadilábon álltam.
Nekiláttam a kárelhárításnak. Nagyseggűt kikiáltottam bűnbaknak és meghirdettem eladásra. Hamar elkelt, még némi hasznot is sikerült realizálnom rajta. (Néha még a saját családtagjaim is meggyanúsítanak izraelita ősökkel.)
A cégnél valahogy nem akartak 3 hónap szabit adni, de még kilépnem se sikerült. Talán holnap visszakapom a kaucióm... Mindenesetre a személyügyön ígéretet kaptam rá, hogy felvesznek furgonra, mikor visszajövök. Már korábban is ért bennem a gondolat, hogy talán mégsem a Forbes magazin által készített "a világ 10 legveszélyesebb munkája" c. listán  megtalálható foglalatossággal kéne folytatni a hamarosan bekövetkező családfenntartó ténykedésem. Bill sajnálkozását fejezte ki és bevallotta, hogy némiképp csúsztatott mikor a 3 leghasználhatóbb embere közt említett, az igazság, hogy a cég 3. legjobb futárjának tartanak. Vigyorogtam is mint a tejbetök, az össz. 900-as létszámból nem rossz. Csak hát jelen pillanatban ez csak presztízskérdés, nem nagyon segít rajtam. Vagy mégis? Bill megkérdezte, dolgoznék-e az irodában? Diszpécser-aszisztenst keresnek, érdekel? Bármi legyen is az azon túl, hogy heti 5x10óra minimálbérért, még mindig jobb mint otthon heti 7x24 semmiért. Persze, hogy érdekel! Átmenetileg reménykedtem. Kiderült, hogy elkésett az ötlet, már felvettek valakit, holnap kezd. Kicsit kiült a csalódottság az arcomra, beleéltem magam a hirtelen jött lehetőségbe. Bill felajánlotta, hogy magához osztatja be az új fiút és egy héten belül úgy kiutálja, hogy sírva rohanjon haza... Ennyire azért talán mégse vagyok megszorulva, elutasítottam az ajánlatot.
Volt még pár gyengécske koldulási kísérletem. Egyéni vállalkozóként ugye itt sincs se betegállomány, se fizetett szabadság, se munkanélküli segély. A tartalékaim felélni, meg nem lenne túl sok értelme... A biztosítóval, hogy jártam ezt már leírtam. Elmentem az ingyenes "állampolgári tanácsadó irodába" hátha tudnak mondani valami okosabbat mint, hogy húzzak haza mint a vadlibák, átvészelni ezt az időszakot. Meglepő módon kiderítették, hogy mivel idén május 1.-től változott az A8 államok-ra (az EU-hoz 2004-ben csatlakozott államok kivéve  Ciprus és Málta) vonatkozó szabályozás, változott valami egyéb szabály is és mivel több mint fél éve tartózkodom az országban jogosult lehetek némi álláskeresési támogatásra. Ami önmagában még kevés a boldogsághoz, de ha ez az egyetlen jövedelmem akkor fel kell keresnem az önkormányzatot és jelezni, hogy ebből a pénzből nem tudok lakbért fizetni. Ebben az országban ez "sürgős vészhelyzet"nek minősül, azonnali lakhatási támogatást igényelhetek az önkormányzattól. Ebben az esetben akár a lakbérem 80% is átvállalnák. Így heti kb. £45 maradna. Ha nem lenne hova mennem a túléléshez pont elég lenne, sőt tulajdonképp változtatni se kéne az étkezési szokásaimon és még a buszon se kéne lógni... Be is rongyoltam a közeli "job centre"-be tesztelni az elméletet. Itt diszkriminálni próbáltak, tehát rögtön össze is vesztem a személyzettel. Állításuk szerint ugyanis nem vagyok munkakeresésre alkalmas állapotban, tehát ilyen címen nem segélyezhetnek. Én ellenben azon a véleményen voltam, hogy pl. múzeumi teremőrnek még a jelenlegi "Taigetosz pozitív" állapotomban is megfelelnék. Sőt ha van ilyen állásuk el is felejthetjük a segélyt. Volt ilyen állásuk. Hogy akkor miért nem dolgozom? Természetesen az ilyen állásokat a valóban rászoruló, permanens bibivel rendelkező egyéneknek tartalékolják, némi empátiát tanúsítva igazat adtam nekik. Cserébe kaptam telefonszámot ahol az enyémhez hasonló "vészhelyzetben" lehet segítséget kérni. Ennek kiaknázásához viszont már nehézsúlyú pofátlanságra lenne szükség a részemről... Másrészt azért vagyok távol a családomtól, hogy jobb körülményeket biztosítsak nekik, de segélyből ez nem igazán jöhetne szóba.
Tehát minden jel szerint haza konvergálok a szabadságom idejére.

3 komment

Címkék: london segély sztahanovista

A bejegyzés trackback címe:

https://2010london.blog.hu/api/trackback/id/tr192894643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr.sebi 2011.05.11. 18:30:15

ha viszza mész magyarba legalább jól kipihened magad és ha ténlegg olyan jö vagy ügy is viszza vesznek és lehet hogy még jöbban is fogsz járni :-)
tüdod a köcsinak van légzsák
ahogy irtamm már :-)
és engedj meg egy kérdést szerinted melyket érdemesebb Londonba megvenni munkába járrásra :
Bmw C1 avagy piaggio Mp3(125-250) vagy netalán-tán egy Lpg autó max 3000fontig ?

Lionel North 2011.05.15. 00:15:33

@Mr.sebi: Járgány ügyileg: A gázos autót élből felejtsd el Londonba járáshoz. Parkolási lehetőség szinte 0 viszont azért simán elkérnek akár £4.50/óra. Ha meg olyan állásra pályázol ahol belefér ez a parkolási díj ott már adnak cégautót is. :)
Ja és még egy szépséghiba az autóval el is kell jutni ám A-ból B-be amire a beáldozott időt kb így számolhatod:
3.zóna-> belváros
metró=30perc
motor=45-60perc (függően attól mennyire vagy szuicid alkat)
autó=2.5-3óra (ha ismered a kis utcákat akkor az előbbi, főúton az utóbbi) kivéve ha baleset, csőtörés stb van mert akkor nem túlzás (!) a duplájára is nőhet a menetidő!
Bömös v.s. Mp3
Hm, mi a cél? Ha a nem mindennapi formájuk miatt szúrtad ki őket akkor megjegyzem errefelé nem nagyon tudsz kilógni a sorból velük. Itt ehez minimum egy Bugatti Veyron kéne, abból még csak kettőt láttam mióta itt vagyok... Vagy egy Tuk-tuk, olyat még nem láttam itt Londonban, csak 1x vidéken. :)
Szóval a Bömöst már vittem, zuhogó esőben nem sokat véd, viszont cserébe magasan van a súlypontja, esetlen és allergiás a szélre, 10év körülit kapsz £2500 körül.
Mp3hoz vezetve még nem volt szerencsém, de jó poénnak túnik, hogy piros lámpánál zárod a villát és nem teszed le a lábad. £2500 körül már 3-4éveseket is hirdetnek és mégiscsak 250es...
Hogy mit javaslok?
Vegyél egy Honda Lead-et, ha robogóban gondolkodsz. 4éveset kapsz egy ezresért. 2 litert eszik felét mint az MP3, biztosítása 80% kevesebb. De a fő érv, hogy nem fogod félteni mikor le kell vele parkolnod valahol itt:
ukfrancebikers.com/2010/11/16/how-to-park-your-bike-in-westminster/
A 3. kép már kezd hasonlítani a valóságra, de azért ilyen ideális állapotot ne várj! Az életben sokszor kicsit zsúfoltabbak a parkolók!
süti beállítások módosítása