HTML

London Calling (by me not the Clash)

Hiába kerestem London témájú blogokat a neten nem nagyon találtam olyat, ami aktuális lenne. Vannak persze olyanok amiket még most is frissít a gazdájuk, de ők is évekkel ezelőtt kezdték. Nem sok támpontot találtam a mai viszonyokról, hogy mi a mostanában kezdők története. Hát most kiderül!

Friss topikok

  • Attila J. Balogh: Szia! Küldtem neked egy üzenetet, még a londoni futárkodással kapcsolatban. Ha van időd, kérlek o... (2014.07.27. 11:40) nem eső, nem szennyvíz, még csak nem is patkány de azért mégiscsak csatorna
  • Krisztian1985: Na igen, ez nekem is gondot okoz, a barátok, skóciában még nemigen találkoztam magyarral. Lehet ho... (2013.04.16. 16:45) Vacancy
  • legbalach: szia, üzenetet küldtem, ha lesz egy kis időd, kérlek válaszolj tamas.bereznay@gmail.com címre. elő... (2013.02.07. 12:08) frissítések
  • Ervin Bosnyák: Hello irtam a bloggon keresztül, nem tudom megkaptad-e? Légyszi keress meg a bbosi@freemail.hu cim... (2013.01.30. 19:38) Melyiket szeressem?
  • David Kaps: Szia regota szemezek a blogoddal meg a temaval... Egy ideje pizza futar vagyok de gondolom sejted.... (2013.01.28. 13:24) Padawan

Linkblog

Jutalomjáték hempergéssel

2011.04.12. 23:08 Lionel North

Úgy fél egy felé jött a meló: City-B74 Ez vajon mi? Ha B1 Birmingham, akkor nem tévedek nagyot, ha a környékre teszem, gondoltam. (Igazam volt, 10 mérföldes körzeten belül van.) Felkaptam a csomagot és elrobogtam az M40 felé. Ok-ok M1 és M6 variációban csak 120mérföld, az M40 +10el hosszabb, de ha nem muszáj nem szeretem az M1 használni. 2x4 sávon ömlik a forgalom és Luton fölött 20 mérföldön keresztül folyik az útépítés. 50mph sebességkorlátozás, szűkített sávok, idegbeteg mód nyomuló kamionok, hát hiányzik ez nekem?! Az M40en nagyságrendekkel kisebb a kamionforgalom és a tájkép is izgalmasabb, a +10 mérföld meg 60mph átlaggal számolva csak 10 perc plusz. (60mph átlag, he-he 80mph utazóval kotrok érte és így se mindig jön össze...) Jó 2 órás motorozásnak néztem elébe. Nagyseggű úgy tolja magát előre mint egy tehervonat, 80mph-nál már nem ugrál gázadásra, de a domborzatot se nagyon veszi észre a nagyobb nyomatéknak köszönhetően. Már túl lehettem a félúton mikor, beszólt az XDA: "Job details updated/a munka adatai frissítve" Mi? Ilyen akkor szokott jönni mikor lemondanak, ne má! Füstölgő gumikkal fékeztem a legközelebbi parkolóban. (a pályán mégse állok neki nézegetni) Phűűű nem mondtak le, de akkor mi van? Ahá kapott határidőt a dolog: 17:00 sima ügy, 3-ra terveztem... Aha van komment is hozzá "not earlyer than 17h/nem korábban mint 17ó"! Na ennyit arról, hogy még visszaérek a városba és csípek valamit a délutáni csúcsból. Mi a bánatot fogok ott csinálni 2 órát?! De hülye vagy Lionel! Minek rombolnál tovább a pályán egy órát, hogy aztán várj kettőt?! Irány a kis vidéki utak! Szép csöndben csorogva, úgy is panaszkodtál, hogy nem volt elég a hétvége. ;)

 

Aki lópatkót talál annak állítólag szerencséje lesz. Kapásból 3-at is találtam! ("A három lópatkó" a kocsma neve a csatorna partján)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elhatároztam, hogy lövök közeli birkafotókat. Olyanokat, hogy ne kelljen hozzá magyarázat, hogy mit is látni a képen, de elsőre valami igen gyanús gyapjassal hozott össze a sors:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán meglettek a megfelelő alanyok is, csak nem tetszett nekik a fotós pofája?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Most mit bámultok, nem láttatok még hibbant motorost?

Warwick vára. (Ilyenkor sajnálom, hogy nincs nálam fényképezőgép, szegény kis telefonom képességei igencsak korlátozottak)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Warwick lila akáccal:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Még mindig Warwick:

Szegény kicsi beszorítva a nagyok közé...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Grand Union Csatorna. Londont és Birminghamet köti össze 137mérföld hosszan. Érdekessége, hogy a XX. század első felében épült. A "csatorna építési láz" a XVIII. század közepén tört ki köszönhetően az utak katasztrofális állapotának és annak, hogy  olcsóbb volt így a szállítás. (Egy több tonnás szekér mozgatásához sokkal több ló kell mint egy ugyanakkora bárka vontatására.) Töretlenül épültek is az 1800as évek második feléig. Ekkortól kezdett a vasút a csatornák komoly vetélytársává válni. A Grand Union volt az utolsó nagy próbálkozás versenyre kelni a vasúttal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A csatornákon használt jellegzetes hajótípus a Narrowboat (keskeny hajó). A keskenyebb csatornákon épült legkeskenyebb 7láb (2.1m) széles zsilipeken kellett keresztülférjenek, ez határozta meg alapvetően a méretüket. 6láb 8 hüvelyk (2.08m) szélesek. Átlagosan 40-60 láb (12-18m) hosszúak, de vannak 70láb (21m) hosszú monsterek is. Jellemzően a nyitott tatról kormányozzák őket. Úgy sejtem azért kell némi gyakorlat beletalálni egy keskenyebb zsilipbe...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A csatornák manapság (szinte) nem bonyolítanak teherforgalmat. Annál nagyobb viszont a kikapcsolódási célú személyforgalom. A British Waterwas kezelésében 2200 mérföldnyi csatornahálózat (+még néhány száz mérföld különböző társaságok kezelésében) várja a hajósokat. (Budapest-London távolság oda vissza!)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Későre jár és én sajnos egy kicsit nyűgös vagyok, aki a hempergős részre volt kíváncsi az kénytelen lesz várni a következő bejegyzésig. ;)

 

Szólj hozzá!

Címkék: anglia munka közlekedés london túrázás vidék motorosfutár csatornák midlands csatornahajók narrowboat

A bejegyzés trackback címe:

https://2010london.blog.hu/api/trackback/id/tr62832470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása