Úgy fél egy felé jött a meló: City-B74 Ez vajon mi? Ha B1 Birmingham, akkor nem tévedek nagyot, ha a környékre teszem, gondoltam. (Igazam volt, 10 mérföldes körzeten belül van.) Felkaptam a csomagot és elrobogtam az M40 felé. Ok-ok M1 és M6 variációban csak 120mérföld, az M40 +10el hosszabb, de ha nem muszáj nem szeretem az M1 használni. 2x4 sávon ömlik a forgalom és Luton fölött 20 mérföldön keresztül folyik az útépítés. 50mph sebességkorlátozás, szűkített sávok, idegbeteg mód nyomuló kamionok, hát hiányzik ez nekem?! Az M40en nagyságrendekkel kisebb a kamionforgalom és a tájkép is izgalmasabb, a +10 mérföld meg 60mph átlaggal számolva csak 10 perc plusz. (60mph átlag, he-he 80mph utazóval kotrok érte és így se mindig jön össze...) Jó 2 órás motorozásnak néztem elébe. Nagyseggű úgy tolja magát előre mint egy tehervonat, 80mph-nál már nem ugrál gázadásra, de a domborzatot se nagyon veszi észre a nagyobb nyomatéknak köszönhetően. Már túl lehettem a félúton mikor, beszólt az XDA: "Job details updated/a munka adatai frissítve" Mi? Ilyen akkor szokott jönni mikor lemondanak, ne má! Füstölgő gumikkal fékeztem a legközelebbi parkolóban. (a pályán mégse állok neki nézegetni) Phűűű nem mondtak le, de akkor mi van? Ahá kapott határidőt a dolog: 17:00 sima ügy, 3-ra terveztem... Aha van komment is hozzá "not earlyer than 17h/nem korábban mint 17ó"! Na ennyit arról, hogy még visszaérek a városba és csípek valamit a délutáni csúcsból. Mi a bánatot fogok ott csinálni 2 órát?! De hülye vagy Lionel! Minek rombolnál tovább a pályán egy órát, hogy aztán várj kettőt?! Irány a kis vidéki utak! Szép csöndben csorogva, úgy is panaszkodtál, hogy nem volt elég a hétvége. ;)
Aki lópatkót talál annak állítólag szerencséje lesz. Kapásból 3-at is találtam! ("A három lópatkó" a kocsma neve a csatorna partján)
Elhatároztam, hogy lövök közeli birkafotókat. Olyanokat, hogy ne kelljen hozzá magyarázat, hogy mit is látni a képen, de elsőre valami igen gyanús gyapjassal hozott össze a sors:
Aztán meglettek a megfelelő alanyok is, csak nem tetszett nekik a fotós pofája?
Most mit bámultok, nem láttatok még hibbant motorost?
Warwick vára. (Ilyenkor sajnálom, hogy nincs nálam fényképezőgép, szegény kis telefonom képességei igencsak korlátozottak)
Warwick lila akáccal:
Még mindig Warwick:
Szegény kicsi beszorítva a nagyok közé...
A Grand Union Csatorna. Londont és Birminghamet köti össze 137mérföld hosszan. Érdekessége, hogy a XX. század első felében épült. A "csatorna építési láz" a XVIII. század közepén tört ki köszönhetően az utak katasztrofális állapotának és annak, hogy olcsóbb volt így a szállítás. (Egy több tonnás szekér mozgatásához sokkal több ló kell mint egy ugyanakkora bárka vontatására.) Töretlenül épültek is az 1800as évek második feléig. Ekkortól kezdett a vasút a csatornák komoly vetélytársává válni. A Grand Union volt az utolsó nagy próbálkozás versenyre kelni a vasúttal.
A csatornákon használt jellegzetes hajótípus a Narrowboat (keskeny hajó). A keskenyebb csatornákon épült legkeskenyebb 7láb (2.1m) széles zsilipeken kellett keresztülférjenek, ez határozta meg alapvetően a méretüket. 6láb 8 hüvelyk (2.08m) szélesek. Átlagosan 40-60 láb (12-18m) hosszúak, de vannak 70láb (21m) hosszú monsterek is. Jellemzően a nyitott tatról kormányozzák őket. Úgy sejtem azért kell némi gyakorlat beletalálni egy keskenyebb zsilipbe...
A csatornák manapság (szinte) nem bonyolítanak teherforgalmat. Annál nagyobb viszont a kikapcsolódási célú személyforgalom. A British Waterwas kezelésében 2200 mérföldnyi csatornahálózat (+még néhány száz mérföld különböző társaságok kezelésében) várja a hajósokat. (Budapest-London távolság oda vissza!)
Későre jár és én sajnos egy kicsit nyűgös vagyok, aki a hempergős részre volt kíváncsi az kénytelen lesz várni a következő bejegyzésig. ;)